شنبه, آوریل 27, 2024
خانهسردبیر«آقازاده» افتضاح صنعت سریال سازی ایران!

«آقازاده» افتضاح صنعت سریال سازی ایران!

اخبار هنری : «آقازاده» را به دلیل ضعف های فراوان و تهی بودن از محتوا، باید افتضاح صنعت سریال سازی ایران دانست!
مطمئنا تمام آنانی که با اصول نقد نویسی آشنا هستند، می دانند که این مطلب در چارچوب نقد نمی گنجد،اما بازتابی است از آینه تاسف به خاطر هدر دادن بیت المال مردم برای ساخت چنین مجموعه های ضعیفی.
اثری که فیلمنامه اش انسجام نداشته باشد،شخصیت پردازی اش در حد صفر ،ساختارش معیوب ،کارگردانی اش کودکانه ،گریم اش افراطی و چندش آور و بازی هایش ابتدایی باشد ،چگونه می شود نام سریال روی آن نهاد؟!
ساختار«آقازاده» به شدت ضعیف و مغشوش است، آنچنانکه حتی کودکان نیز این ضعف را احساس می کنند.فلاش بک های متعدد،بی مورد،خسته کننده و پراکنده که بیننده را دچار تهوع ممتد می کند،چه معنایی دارد؟چه کسی جرات دارد روی آن نام سبک و ابتکار بگذارد؟آن قدر این فلاش بک ها زیاد و سرگیجه آور است که در قسمت سوم این سریال، کپشن «بازگشت به زمان حال» آورده می شود که چندین دهه است در سینما و تلویزیون جهان منسوخ شده است!مگر مجبور بودید این همه فلاش بک بی معنی و فکر نشده در سریال بیاورید که علاوه بر مخاطبان،خودتان نیز دچار سرگیجه و تهوع بشوید؟
صحنه ها، بسیار بی ربط است و هیچ توضیحی ندارد.بدون توضیح چگونه مخاطب باور کند یک دختر روستایی با آن حیا و شرم ذاتی و تربیت خانوادگی،بدون دلیل خاص و اتفاقی قابل توجه و حتی یک دیالوگ تاثیرگذار،یکباره با زن غریبه ای وارد یک پارتی آنچنانی و خطرناکی شود؟!
شخصیت پردازی ها بسیار کودکانه و غیرقابل باور هستند و این نشان دهنده متنی ضعیف و کارگردانی ضعیف تر است.
سه بار حراج خاورمیانه با تاکید در بخش هایی از سریال آورده می شود،در حالی که این حراج در ایران هرگر برگزار نشده و نمی شود!تهیه کننده «آقازاده» که خودش آقازاده بوده و دستی در خرید و فروش آثار هنری نیز دارد، چرا چنین گافی داده و می دهد؟اگر می خواست نام حراج بزرگ تهران را نیاورد،عنوان دیگری انتخاب می کرد،چرا حراج خاور میانه که اظهرمن الشمس است؟!
دیدن سریال ها و فیلم های هالیوودی و تقلید کردن ناشیانه و بچه گانه از آنها،نشانه قدرت فیلمسازی نیست،نشان دهنده ناتوانی تهیه کننده و کارگردان است و مایه شرمساری صنعت سریال سازی ایران.
به عنوان نمونه: در صحنه ای از فیلم،بازیگری با چنگک مکانیکی ماشین بنزی را از زمین بلند می کند تا با مسافرش در دستگاه پرس بیندازد،از آنجا که ایرانی ها نمی توانند مانند «کبرا 11» و دیگر فیلم های پرهزینه چنین ماشین های گرانقیمتی را فدای فیلم کنند،با استفاده از نرم افزار کامپیوتری خواسته اند آن را انجام دهند که بسیار مضحک از کار در آمده است!
این سریال آن قدر ضعیف و بی محتواست که ارزش نقد نوشتن نداشته و ندارد . حقیر نیز این کلمات را به عنوان نقد پشت سر هم ردیف نکردم،بلکه از سر تاسف بود و بس.اگر به خاطر یک برنامه رادیویی که به عنوان کارشناس در آن دعوت داشتم تا درباره سریال های اینچنینی صحبت کنم نبود،هرگز به خود اجازه نمی دادم این «آقازاده» آزاردهنده و سخیف را ببینم!

 

حمید توران پور

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط