جمعه, آوریل 26, 2024
خانهاخبارآلون دلون و دریافت نخل طلای افتخاری در جشنواره فیلم کن

آلون دلون و دریافت نخل طلای افتخاری در جشنواره فیلم کن

نخل طلای افتخاری در هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن در فرانسه این بار به آلن دلون بازیگر مطرح و نام آشنای فرانسوی تعلق گرفت. Artnewspress با گزارش لحظه به لحظه از فرانسه شهر نیس با شماست تا جدیدترین و داغ ترین خبرها را از جشنواره فیلم کن برای شما ارائه دهد.

نخل طلا افتخاری در هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن به پاس حضور فوق العاده و فعال آلن دلون به این بازیگر فرانسوی سینما اعطا شد. Artnewspress با گزارش لحظه به لحظه از فرانسه شهر نیس همراه شماست تا جدیدترین خبرها را از این فستیوال برای شما آماده کند.

آلن دلون

جشنواره فیلم کن و تقدیم نخل طلا به آلن دلون

به گزارش ایسنا، این بار پس از چهره هایی مطرح مانند وودی آلن، ژان مورو، کلینت ایستوود، جین فوندا، برنارددو بر تولوچی، ژان پل بلموندو، ژان پیر لئو و مانوئل دی اولیویرا نوبت به بازیگر افسانه ای در سینمای جهان و فرانسه “آلن دلون ” رسد تا نخل طلایی افتخاری را در هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن دریافت کند. این بازیگر در فیلم هایی چون یوزپلنگ ساخته ی لوکینو ویسکونتی در سال 1963 را دارد که این فیلم برنده نخل طلا نیز می باشد.

دبیر با سابقه جشنواره کن، تیری فرمو در مورد اعطای این جایزه عنوان کرد: پیر لسکیور (رئیس جشنواره کن) و من بسیار خوشحالیم که آلن دلون پذیرفته است که مورد تقدیر در جشنواره کن قرار گیرد. وی مدتی تردید داشت و تمایلی هم به دریافت جایزه نخل طلای افتخاری نداشت زیرا معتقد بود باید تنها باید برای تقدیر از کارگردانانی به جشنواره کن بیاید که با آن ها کار کرده است.

وی سابقه بازی در 80 فیلم و چندین شاهکار سینمایی را در کارنامه خود دارد. آلن دلون در سال 1960 اولین بار در سن 25 سالگی در فیلم ظهر بنفش به کارگردانی رنه کلمنت در مقابل دوربین قرار گرفت.

تعداد زیادی از فیلم های آلن دلون به کلاسیک های سینما تبدیل شدند و او در دوران کار خود به کارگردانان نامدار و مطرحی مانند ویسکونتی، آنتونیونی و گدار کار کرده است. وی در کنار بازیگرانی بزرگ مانند عمر شریف، ژن گابن، لینو ونتورا، کلودیو کاردیناله و مونیکا ویتی نقش ایفا کرده است.

آلن دلون

اولین حضور دلون در جشنواره کن مربوط به فیلم لذت زندگی در سال 1961 است و سپس در فیلم های خسوف (1962) یوزپلنگ (1963) و آقای کلین در سال 1976 در جشنواره کن حضور یافت. برنده جایزه نخل طلای افتخاری در جشنواره کن چندی پیش از دنیای بازیگری خداحافظی کرد و عنوان کرد تنها حسرتی که از دنیای بازیگری دارد بازی در فیلمی است که کارگردان آن یک زن باشد. هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن از تاریخ 14 می تا 25 می در کشور فرانسه در حال برگزاری است. امسال الخاندرو گونزالز ایناریتو که کارگردان برنده اسکار مکزیکی است، رئیس هیات داوران در بخش رقابتی است.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط