جمعه, آوریل 26, 2024
خانهاخبارستایش گیلرمو دل تورو از فیلم "مرد ایرلندی" ساخته اسکورسیزی

ستایش گیلرمو دل تورو از فیلم “مرد ایرلندی” ساخته اسکورسیزی

به گذارش سعید عدالتی نیک از اخبار هنری : حماسه جنایی و گانگستری بسیار مورد انتظار مارتین اسکورسیزی، یعنی مرد ایرلندی در روز جمعه در جشنواره فیلم نیویورک به نمایش در آمد، و اولین واکنش ها به فیلم چیزی جز ستایش و تمجید آن نبود. بسیاری بعد از دیدن فیلم آن را یک شاهکار خواندند، اما شنیدن آنچه که دیگر کارگردانان در مورد فیلم اسکورسیزی می گویند بسیار چیز جذاب تری است. گیلرمو دل تورو در جشنواره فیلم نیویورک IRISHMAN را تماشا کرده و مانند بیشتر مخاطبان از شدت هیجان به نقطه انفجار رسیده است. کارگردان SHAPE OF WATER بعد از تماشای فیلم به توییتر آمده و نظراتش را در غالب ۱۳ توییت به شرح زیر منتشر کرده است.

اول -این فیلم در ذات و طبیعت خود در ارتباط و شبیه به Barry Lyndon استنلی کوبریک است. این فیلم مربوط به زندگی است با تمام آمد و شد ها و آشفتگی هایش، با تمام دِرام ها و خشونت هایش و تمام سروصدا ها و از دست دادن هایش… و این که چگونه همه اینها به طور کامل محو می شوند، مثل همه ما…

در زمان سلطنت جورج سوم بود که شخصیتهای مذکور زندگی و نزاع می کردند. خوب یا بد ، خوش تیپ یا زشت ، ثروتمند یا فقیر ، اکنون همه با هم برابر هستند. همه ما به مرور زمان خیانت خواهیم کرد و آشکار می شویم ، و فروتنانه بدن ما ، غرور خود را از بین می برد.

این فیلم مقبره ای از اسطوره ها است: یک بنای یادبود محزون که می خواهد استخوان های زیر آن را خرد کند. منظور از گرانیت دوام است اما ما هنوز به گرد و غبار درون آن می چرخیم.
این ضد راه من است( عروسی بازی گانگستری در جهان). داشتن ابراز پشیمانی بیش از حد. جاده و راه را نمی توان خنثی کرد و همه ما در پایان با تعادل روبرو هستیم. حتی صدای دنیرو به خاطر منابع به مزخرفات ناخوشایند رسیده است.

من به یاد دارم ، در مستندی در مورد ریک رابین- او توضیح داد که چگونه جانی کش در آواز “Hurt” (زندگی و گم شدن و رفتن به جهنم و بازگشت) ابعادی را به وجود آورد که در صدای ترنت ریزنور جوان وجود نداشته است. (حتی اگر او آن را تهیه کرده باشد). این فیلم مانند این است.

این فیلم تمام اسطوره های گانگستری را به پشیمانی تبدیل کرد. شما این فیلم را زندگی می کنید. این هرگز به دنبال س ک س خشونت نیست. و در عین حال بسیار تماشایی و سینمایی است.

فیلم از دیدگاه یهودا احساس ناخوشایندی از مصلوب شدن دارد. من هرگز فکر نمی کردم فیلمی را ببینم که در آن ریشه هاب سخت برای جیمی هوفا وجود داشته باشد -اما من- شاید به این دلیل او را پسندیدم که ، در پایان ، او ، دقیقاً مانند کندی ، نمایانگر پایان یک قدم عظیم پس از جنگ در آمریکا بود.

شخصیت Pesci فوق العاده است. استادانه است. او مانند سیاه چاله است – جذب سیارات – ماده تاریک. دنیرو همیشه من را مجذوب می کند وقتی شخصیت هایی بازی می کند که بالاتر از وزن واقعی – یا هوش آنها است- به همین دلیل من او را خیلی جکی براون ی دوست دارم-

انتقال جالب بین این شخصیت ها: Pesci- که هیولا ماکیاولی را بازی کرده است ، مجدداً یک معصومیت پیر را به دست می آورد ، اما آرامش شخصیت دنیرو در پایان به احساس تنهایی تلخ بدل می شود.

من اعتقاد دارم که دیدن این فیلم این احساس را به من داد که اگر به کار های خود در سه دقیقه آخر زندگی فکر کنیم ما چه احساسی خواهیم داشت- وقتی همه چیز روشن می شود.

این فیلم به زمان نیاز دارد – با این وجود باید مانند یک عزای واقعی پردازش شود. این فیلم به این مرحله خواهد رسید … من معتقدم بیشتر قدرت آن به مرور زمان نمایان می شود و تحقق واقعی را تحریک می کند. یک شاهکار. و نتیجه کامل Goodfellas و Casino.

آن را در سینما بببنید. این فیلم مدتهاست که در پیچ و تاب های استودیویی در حال توسعه بوده است… داشتن این فیلم در اینجا، اکنون یک معجزه است. و گذراندن سه ساعت سریع در یک سینما. از دستش ندهید.

خیلی دوست دارم پیشنهاد و رهنمود دلتورو را در مورد مرد ایرلندی رعایت کنم، اما این فیلم در سینما های ما اکران نمی شود. بنابراین متأسفانه از الان دو ماه با خیال راحت منتظر انتشار آن در نتفلیکس خواهم بود.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط