یکشنبه, آوریل 28, 2024
خانهاخباربرترین فیلم های انیمیشن یک دهه اخیر سینما!

برترین فیلم های انیمیشن یک دهه اخیر سینما!

اخبار هنری : همانطور که ما به پایان دهه دوم قرن بیست و یکم نزدیک می شویم ، شگفت آور است که فکر کنیم چند فیلم خارق العاده در ده سال گذشته بر پرده سینما به نمایش گذاشته شده است. و شاید محدود کردن چنین لیستی به ده یا پنج فیلم نیز راضی کننده و ساده نباشد. اما ما به هر حال این کار را انجام داده ایم. و البته تصمیم گرفته ایم که یک قدم جلو برویم و چندین لیست برتر در ژانر های مختلف در اختیار خوانندگان خود در پایگاه خبری آریافیلم قرار دهیم، زیرا فیلم های بسیار خوبی در یک دهه اخیر وجود دارند که باید در شاخه خاص خودشان به آن پرداخته شود. بنابراین ، به پرونده زیر نگاهی بیندازید و موارد دلخواه خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید!

به طور طبیعی، من به عنوان سردبیر سینمایی آریافیلم با وجود سختی کار وظیفه انتخاب ده تا از برترین انیمیشن های یک دهه اخیر را دارم. این وظیفه ای است که من در ارائه آن افتخار می کنم، زیرا بدیهی است که رسانه و صنعت محبوب انیمیشن طی یک دهه گذشته با جهشی گسترده رو به رشد بوده است و در نتیجه برخی از بهترین فیلم های انیمیشنی همه زمان ها در این دهه اخیر رونمایی شده اند و همه ما را شگفت زده کرده اند. باز هم لازم است بگویم لیست زیر بر اساس حروف الفبا است و ترتیب بدترین تا بهترین در آن وجود ندارد، و همچنین سعی شده لیست زیر شامل با شکوه ترین و برترین انیمیشن های ممکن باشد. من در انتخاب فیلم های این لیست به تمام فاکتور های مهم از جمله سنت های شیرین صنعت انیمیشن، دمیدن یک هوای تازه به این صنعت و همچنین میزان آموزندگی انیمیشن ها دقت کرده ام. عناوین این لیست توانایی ایجاد دنیاهای هیجان انگیز و خلق شخصیت های فراموش نشدنی را دارا می باشند. اکنون، بدون حرف اضافه بیشتر به معرفی برترین انیمیشن های یک دهه اخیر سینما خواهیم پرداخت.

(FROZEN (2013

انیمیشن FROZEN به کارگردانی کریس باک و جنیفر لی و صحنه گردانی والت دیزنی یکی از عظیم ترین آثار انیمیشنی یک دهه اخیر بوده است. فیلمنانه این فیلم با الهام گیری از داستان ملکه برفی نوشته هانس کریستین اندرسن آماده شد و در نهایت در سال ۲۰۱۱ راهی بخش تولید شد. در زمانی که FROZEN در سال ۲۰۱۳ با طوفان سینماها را به تصرف خود درآورد، شاید هیچکس جایگاه محبوب امروز این اثر را باور نمی کرد. وقتی فیلم اکران شد موجی از ستایش و تمجید مردم و منتقدین به اثر سرازیر شد، و این اتفاق چیزی شبیه به یک انفجار در جهان بود. تا به امروز ، FROZEN به عنوان پرفروش ترین فیلم انیمیشنی در تمام دوران با ۱٫۲۷۶ دلار شناخته می شود. برخی می گویند لایو اکشن جان فاورو یعنی شیر شاه این رکورد را شکسته است، اما به هر حال این فیلم را نمی توان یک انیمیشن سنتی مثل سایر آثار انیمیشنی دانست. گفتن اینکه FROZEN انقلابی را بین ویژگی های انیمیشن دیزنی آغاز کرد ، یک درک ناچیز است. این انیمیشن به لایه های ریز هر خانواده ای حتی در ایران نفوذ کرده و می توان آن را لمس کرد. این فیلم را بخاطر انیمیشن نفس گیر، عمق شخصیت ها و پیام های مثبت درگیر کننده می توان یکی از انقلابی ترین آثار صنعت انیمیشن دانست. البته خیلی ها با این انیمیشن گارد گیری منفی دارند، که دلایل حاشیه ای خاص خودش را دارد، اما شاید دیگر وقت آن رسیده است که این حرف ها را رها کنیم و باور کنیم این اثر یک کار فوق العاده است.

 

(HOW TO TRAIN YOUR DRAGON (2010

هنگامی که Dreamworks Animations چگونه اژدهای خود را آموزش دهید را اکران کرد، خیلی ها با خود گفتند این یک فیلم محشر است که جلوتر از زمان خود قرار دارد، اما خود کمپانی نگران این بود که بعد از انیمیشن های خاصی چون شرک و پاندا کونگ فو کار، آیا چنین داستان انسانی تری مورد توجه قرار خواهد گرفت یا نه! این انیمیشن برداشت آزادی از رمانی با نام HOW TO TRAIN YOUR DRAGON نوشته رمان نویس بریتانیایی Cressida Cowell است که آن را در سال ۲۰۰۳ نوشته بود. این انیمیشن دوستانه و ماجراجویانه با صداپیشگانی عالی و داستانی جذاب توانست به فروش ۴۹۴.۹ میلیون دلاری در گیشه برسد. همچنین این اثر بازده بسیار مثبتی بین عموم بینندگانش داشت. چگونه اژدهای خود را آموزش دهیم شروع یک سه گانه و فرنچایزی محبوب بود که در واقع یکی از الهام بخش ترین داستان های انیمیشنی یک دهه اخیر گذشته است. فیلم سندرز و دی بیوس یک لحن بسیار آشنا و دوست داشتنی دارد که بر مبنای فرمول خاصی کار شده تا داستان تاثیر گذار و بهتر شود. این انیمیشن از نظر بصری به لطف طراحی و کارگردانی عالی خود اثری بی نظیر است که قادر است بیننده خود را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. صحنه های حماسی عالی چون اولین سورکاری شخصیت Hiccup در کنار همرزم و دوست صمیمی اژدهایش، یعنی بی دندان یک تجربه انیمیشنی فوق العاده است. این اثر داستانی با قلبی بزرگ و احساسی دارد و همچنین یک از بهترین فانتزی های خلق شده یک دهه اخیر است. این سه گانه شاید با اکران فیلم خوب HOW TO TRAIN DRAGON: HIDDEN WORLD به پایان برسد، اما میراث به جا مانده از فیلم اول برای دهه های بعدی بین عاشقان سینما و صنعت انیمیشن باقی خواهد ماند.

 

(INSIDE OUT (2015

انیمیشن منحصر به فرد، احساسی و خاص INSIDE OUT ساخته دیزنی و پیکسار اثری است که می توان از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم های روانشناسانه تاریخ سینما نیز یاد کرد. این اثر به کارگردانی و هدایت شخصیت افسانه ای پیکسار یعنی پیت داکتر دارای یک فیلمنامه چند لایه و جالب است که ساختار احساسی واکنش های یک کودک را نشانه گرفته است. به گفته دیزنی و پیکسار پیت داکتر بعد از دیدن تغییر و تحول در دخترش شروع به نوشتن این فیلمنامه و طرح کرده است. نامه عاشقانه و احساسی پیت داکتر به سیستم عصبی و درونی دخترش توانست در گیشه به فروش درخشان ۸۵۷.۶ میلیون دلاری دست پیدا کند. جدا از شکوه و ظرافت های جلوه های بصری و کارگردانی این انیمیشن، این عمق احساسی کاراکترهای قابل اعتماد است که این اثر را متفاوت تر کرده است. صرف نظر از جنسیت، همه ما احساساتی چون درد، بلوغ، و همچنین دلهره دلپذیر ناشی از حرکت در احساسات نامشخص را درک و مزه کرده ایم، و برخورد این انیمیشن با همین احساسات یک اتفاق واقعاً منحصر به فرد است. این انیمیشن درسی مهم برای کودکان و خانواده های آنها است، هیچ فرد مجردی در این سیاره زندگی را نمی فهمد، مگر این که احساس غم، عصبانیت، انزجار و ترس از ناشناخته ها داشته باشد. در کنار پیام مثبت فیلم، INSIDE OUT ما را نیز در یک تور چشمگیر از ذهن انسان قرار می دهد که در ارائه آن بی نظیر است. بدون شک این اثر از به یاد ماندنی ترین فیلم های انیمیشن، در ده سال گذشته است.

 

(KUBO AND THE TWO STRINGS (2016

هیچ کس نمی تواند منکر شگفتی خیره کننده بلند پروازانه ترین فیلم انیمیشنی استاپ موشن کمپانی Laika Studios در سال ۲۰۱۶ یعنی کوبو و دو تار باشد. طراحی عالی این استاپ موشن حماسی و سامورایی توسط شانون تیندل، و همچنین ایده جذاب و جالب فیلم باعث شد تا مدیر عامل کمپانی لایکا یعنی تراویس نایت برای اولین بار کارگردانی یک پروژه را قبول کند. جذابیت اثر باعث شد ستارگانی چون چارلیز ترون، رالف فاینس، رونی مارا و متیو مک کانهی جذب صدا پیشگی این اثر شوند. داستان این فیلم در مورد پسر بچه ای به نام کوبو است که باید برای انتقام جویی از گذشته خانواده اش زره جادویی پدرش را پیدا کند. کوبو پس از انتشار در سینما ها به خاطر کیفیت خیره کننده بصری و سبک ماجراجویانه جذابش، مورد تحسین و ستایش فراوان منتقدان قرار گرفت، به گونه ای که منتقدان آن را تاج و جواهر کمپانی لایکا برای ماندگاری در تاریخ سینما خواندند. بر خلاف دیگر آثار این لیست که در گیشه گرد و خاک کرده اند، کوبو تنها توانست به فروش ۷۷.۵ میلیون دلاری در جهان برسد، اما این دلیلی نمی شود که ما این شاهکار انیمیشنی استاپ موشن را یکی از برترین انیمیشن های یک دهه اخیر ندانیم. در طول فصل جوایز این حماسه یا افسانه سامورایی توانست نامزد دو جایزه اسکار در شاخه بهترین انیمیشن و بهترین جلوه های ویژه بصری شود. علاوه بر این ، این فیلم توسط انجمن های منتقدین در سراسر جهان و سایر سازمان های جوایز به عنوان بهترین فیلم انیمیشن سال شناخته شد. در حالی که فیلم های انیمیشن CGI محور همچنان بر بازار انیمیشن حاکم هستند، فیلم KUBO AND THE TWO STRINGS به عنوان یک کلاس مستقل از سبک استاپ موشن موفق می شود، به لطف تیم خاص و توانا خودش یک اثر دست ساز با ریتمی اکشن و ماجراجویی را خلق کند.

 

(THE LEGO MOVIE (2014

زمانی که شرکت اسباب بازی آجری LEGO برنامه خود برای تولید یک فیلم انیمیشنی با جنسیت لگویی و فیگور های خاصش را اعلام کرد، خیلی ها آن را یک شوخی جذاب اما مسخره می دانستند. اما طولی نکشید که فیل لرد و کریستوفر میلر کار خود را بر بر روی گسترش فیلمنامه و فیلم لگویی شروع کردند، و نتیجه آن انیمیشن LEGO MOVIE شد که علاوه بر اینکه جزو بهترین کمدی های خنده دار سینماست، یکی از تکنیکی ترین و خاص آثار انیمیشنی نیز است. این اثر با داستان ساده اما شیرینش و همچنین ستارگانی چون کریس پرت، ویل فرل، ویل آرنت و خیلی های دیگر قصه کارگری را دنبال می کند که می خواهد جهان لگویی را از دست یک ظالم شیطانی نجات دهد. برای تکمیل پروژه LEGO MOVIE حدود ۳/۸۶۳/۴۸۴ قطعه آجر لگویی منحصر به فرد استفاده شده است. همچنین این اثر در گیشه موفق به کسب مبلغ ۴۶۹.۱ میلیون دلار شده است که زمینه ساز تولید آثار دیگر لگویی نیز گشت. پس از این فیلم بینندگان شاهد آثار کوتاه لگویی، بازی های ویدئویی لگویی و حتی تبلیغات لگویی در سطح گسترده بودند. با استفاده از قدرت فن آوری و تخیل، تیمی که LEGO MOVIE را ساخته است، موفق به ایجاد یک سواری جذاب بصری فشرده و دیدنی شدند که حاوی پیام مهمی در مورد نظم است، و اینکه چگونه گاهی اوقات چیزی زیبا و الهام بخش می تواند از هرج و مرج ایجاد شود.

 

(PARANORMAN (2012

یکی از بهترین آثار شرکت لایکا تا به امروز انیمیشن PARANORMAN است، یک استاپ موشن شاهکار برای همه سنین و همچنین نامه عاشقانه ای برای طرفداران ژانر وحشت. تولید PARANORMAN از سال ۲۰۰۹ آغاز شد و به مدت سه سال به طول انجامید. پارانورمن که توسط کارگردان MISSING LINK کریس باتلر تولید شده، به عنوان الگویی از فیلم های ترسناکِ سالهای گذشته ساخته شد، در عین حال این انیمیشن به عنوان یک تفسیر اجتماعی در مورد چالش هایی که بچه ها در هنگام یادگیری و رشد خود با آن روبرو می شوند نیز هست. این اثر با این که در فصل جوایز با برخی از بی مهری ها اکثر جایزه ها را به فیلم شجاع ساخته دیزنی واگذار کرد، اما به شدت مورد تحسین و ستایش منتقدان قرار گرفت. این اثر در گیشه نیز به یکی آثار موفق کمپانی لایکا بدل شد و توانست به فروش ۱۰۷ میلیون دلاری دست پیدا کند. پُر بیراه نیست اگر بگویم این انیمیشن دنباله رو آثار دهه ۸۰ سینما و شخصیت هایی افسانه ای چون جک تورنس، فردی کروگر و حتی اثری چون شب مردگان زنده جورج رومرو است. برای افرادی مثل من، PARANORMAN به عنوان یک تلنگر انیمیشنی جذاب است که عاشقانه های ژانر وحشت را یادآوری می کند، و جهانی زیبا را در پَس آن خلق می کند. درگیر شدن بیننده با قصه جوانی که برای نجات شهرش باید با ارواح، زامبی ها و نفرینی مخوف درگیر شود بسیار جذاب است. انیمیشن PARANORMAN پیام مثبتی نیز در مورد تحمل به همراه دارد و اینکه چگونه ترس از ناشناخته ها ما را به عنوان یک جامعه از هم جدا می کند. پارانورمن به عنوان یکی از پر جنب و جوش ترین و دوست داشتنی ترین فیلم های انیمیشنی ده سال گذشته شناخته شده می شود، این اثر ذاتاً ترسناک و بی وقفه تماشایی است، هم از نظر جوی و هم از لحاظ فنی.

 

(RANGO (2011

برای من یکی از بهترین انیمیشن های برتر دهه اخیر بدون شک وسترن جنایی و متفاوت گور وربینسکی یعنی رنگو است. فیلم RANGO با فیلمنامه جان لوگان و کارگردانی گور وربینسکی داستان یک آفتاب پرست زبان باز و دستُ پا چلفتی را روایت می کند که دست روزگار او را به یک شهر با شمایل غرب وحشی می آورد که منتظر کلانتر جدید خود هستند. این انیمیشن با بهره بردن از ستارگانی چون جانی دپ، ایسلا فیشر، بیل نایی، ری وینستون، ابیگل برسلین و تیموتی الفنت در بخش صدا پیشگی و همچنین تکنولوژی روز CGI در بخش دیجیتال و تولید، یکی از شاخص ترین آثار صنعت انیمیشن در یک دهه اخیر است. گور وربینسکی در بخش فنی و تولید توانسته به همراه تیمش با بهره بردن از نوع لباس، طراحی شهر و ابزار آلات موجود در انیمیشن فضای یک اثر وسترن واقعی را به بیننده القا کند. وسترن جنایی رنگو علاوه بر ستایش منتقدان توانست در گیشه جهانی به فروش متوسط ۲۴۵.۷ میلیون دلاری دست پیدا کند. این فیلم علاوه بر دریافت اسکار بهترین فیلم انیمیشن در جوایز اسکار ۲۰۱۱، به عنوان یک اثر محبوب و مهم در بین بسیاری از رسانه های سرگرمی معرفی شد. رنگو جدا از سرگرم کننده بودن، یک انیمیشن تکنیکی فوق العاده است که نحوه کارگردانی سکانس های اکشن و طراحی شخصیت ها در آن به شکل ویژه ای عالی هستند. به واقع انیمیشن رنگو شامل یکی از بهترین سکانس های تعقیب و گریز در آثار وسترن است که می توان بارها از دیدن آن لذت برد. رنگو با ارجاع به آثار مختلفی چون به خاطر یک مشت دلار، محله چینی ها، خوب بد زشت، بزرگ کردن آریزونا و ترس و نفرت در لاس وگاس داستان خود را جذاب تر و شیرین تر کرده است. رنگو در کل داستانی به نظر پیچیده با پیام های مهمی در مورد رهبران گمراه، زورگویی، و به سر انجام رساندن یک هدف واحد است. رنگو آنقدر متفاوت بوده و هست که در این لیست قرار بگیرد.

 

(SPIDER-MAN: INTO THE SPIDER-VERSE (2018

شاید خیلی ها ابتدا انیمیشن مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی را یک اثر مارولی دیگر می دانستند، که مثل باقی فیلم های ابرقهرمانی از فرمول رایجی استفاده کرده است، اما با منتشر شدن تریلرها بینندگان با یک مرد عنکبوتی مرموز روبرو شدند که انگار مستقیم از کتاب های کمیک بوک وارد مدیوم سینما شده است. پس از جمع آوری تیمی متشکل از استعدادهای برتر، اعلام شد که باب پرشیچتی ، پیتر رمزی و رودنی روثمن با تیم درخشان لگو مووی یعنی فیل لورد و کریستوفر میلر به همراه کریستینا اشتاینبرگ همکاری می کنند. این فیلم داستان مایلز مورالس، اولین مرد عنکبوتی آفریقایی-آمریکایی مارول را روایت می کند. پس از رونمایی در سینماها، Into the Spider-Verse به سرعت تبدیل به بزرگترین رویداد انیمیشنی سال ۲۰۱۸ شد. این انیمیشن با بودجه ۹۰ میلیون دلاری توانست به فروش ۳۷۵.۵ میلیون دلاری دست پیدا کند. این اثر همچنین جدا از تمجید و ستایش منتقدین توانست جایزه بهترین انیمیشن آکادمی اسکار را نیز کسب کند. بدون شک، Into the Spider-Verse یکی از جذاب ترین فیلم های انیمیشن دهه است که از لحاظ بصری متفاوت و شاخص است. من به شما تضمین می دهم که از هر کسی که فیلم را تماشا کرده است بپرسید در مورد فیلم چه فکری می کند، اولین کلماتی که از دهان آنها بیرون می آید مربوط به سبک جسورانه، پر انرژی و متفاوت فیلم خواهد بود. جدا از سبک خاص لحن عاطفی فیلم نیز به شدت خوب است. بیراه نیست اگر بگویم بعد از داستان اسباب بازی ها در سال ۱۹۹۵ که ثأثیر عجیبی بر ژانر و صنعت انیمیشن داشت، حالا این مرد عنکبوتی سونی و مارول است که آن جایگاه را دارد. سخنان من را به یاد داشته باشید، استودیوهایی را مشاهده خواهید کرد که سالیان متمادی از Into the Spider-Verse پیروی خواهند کرد، زیرا قطعاً نمایانگر یک جهش انقلابی برای انیمیشن در پرده بزرگ سینما است.

 

(TOY STORY 3 (2010

به عنوان سومین قسمت از فرنچایز داستان اسباب بازی ها، TOY STORY 3 نه تنها پرمخاطب ترین قسمت این مجموعه، بلکه به عنوان یکی از برجسته ترین، احساساتی ترین و پر محتوا ترین انیمیشن های ده سال گذشته شناخته می شود. قسمت سوم این فرنچایز با پرداختن به دوره بلوغ و جدایی از کودکی و مشکلات عاطفی حاصل از آن یکی از احساسی ترین انیمیشن های تاریخ را رقم زده است. در آغاز سال ۲۰۰۶، دیزنی پیکسار را خریداری کرد، حرکتی که منجر به لغو نسخه اولیه فیلم شد. با گذشت زمان فیلمنامه اصلی تصویب شد و کار تولید این پروژه به شکل جدی به جریان افتاد. فروش بیش از یک میلیارد دلاری این اثر و ستایش منتقدان باعث شد نام این اثر نیز در تاریخ ماندگار شود. در فصل جوایز داستان اسباب بازی های ۳ هر چه جایزه مختص صنعت انیمیشن بود را مال خود کرد تا بیشتر به چشم بیاید. این اثر پر از شخصیت های هوشمند، چه در جبهه مثبت و چه در جبهه منفی است. اما من اطمینان دارم که همه ما می دانیم که چرا TOY STORY 3 در این لیست قرار دارد، به همین منظور از توضیح بیشتر خودداری می کنم.

 

(ZOOTOPIA (2016

آخرین و مطمئناً کم اهمیت ترین انیمیشن این لیست به نسبت مابقی فیلم ها احتمالا همین زوتوپیا است. این فیلم به کارگردانی بایرون هاوارد و ریچ مور داستان یک آرمان شهر حیوانی را روایت می کند که در آن به خاطر اتفاقات جنایی خاصی یک خرگوش مجبور به همکاری با یک روباه می شود. این اثر یک داستان پلیسی جالب با شخصیت های بامزه است که رفته رفته جذاب تر و بهتر می شود. زوتوپیا توانست به فروش خیره کننده بیش از یک میلیارد دلار در جهان برسد، که همین نشان دهنده محبوبیت آن در میان عامه بینندگان است. انیمیشن ZOOTOPIA تقریباً مانند بسیاری از فیلم های دیگر در این لیست، برنده بهترین فیلم انیمیشن در جوایز اسکار شد، و همچنین تحسین های زیادی را از جانب منتقدان کسب کرد. بخش اعظم این محبوبیت به احتمال زیاد به دلیل موضوع به موقع انیمیشن است که به بخش های نژادپرستی، فساد سیاسی و حقوق غیرقابل نفوذ در بین شهروندان جامعه می پردازد. لحن کارآگاهی و شبه نوآر انیمیشن یکی دیگر از نکات شگفت انگیز آن است. از منظر فناوری، ZOOTOPIA برخی از دقیق ترین طراحی شخصیت های حیوانی را ارائه داده است که تاکنون در یک انیمیشن دیده شده است. به طور واضح ، این فیلم ۶۴ گونه مختلف از حیوانات را نشان می دهد. با نکاتی که گفته شد همه دلیل حضور این اثر را در لیست مذکور درک کرده اند.

واوو! این یک کار دشوار بود اما انجام شد، از آنجا که ما به سمت آغاز سال جدید حرکت می کنیم ،نمی توانم نسبت به انیمیشن های پیش رو سکوت کنم، اما قبل از آن باید بگویم با کمال احترام به انیمیشن عالی داستان اسباب بازی های ۴ انیمیشن شاخص سال ۲۰۱۹ بدون شک از نظر من فیلم کلوس ساخته سرجیو پابلوس می باشد. اما در مورد سال آینده باید گفت مورد انتظارترین انیمیشن های من از پیکسار و دیزنی SOUL، کمپانی سونی WISH DRAGON و البته گروه انیمیشن های وارنر فیلم SCOOB خواهد بود. از نظر من، انیمیشن به ما امکان دسترسی به دنیاهایی را می دهد که فقط می توانیم در آن خواب ببینیم، و من نمی توانم صبر کنم تا ببینم سازندگان فردا چطور تصمیم می گیرند که ظالمانه ترین داستان های خود را بگویند.

 

لیست ذحیره برترین انیمیشن های یک دهه اخیر!

Captain Underpants: The First Epic Movie

How to Train Your Dragon 2

The Illusionist

My Life as a Zucchini

The Pirates! Band of Misfits

Song of the Sea

The Wind Rises

Wolf Children

Your Name

Arthur Christmas

Coco

The Breadwinner

Summer Wars

It’s Such a Beautiful Day

 

آریامووی – امیر پریمی

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط