جمعه, آوریل 26, 2024
خانهاخبارتاریخ اکران مهمترین فیلم های اکشن 2022

تاریخ اکران مهمترین فیلم های اکشن 2022

اخبار هنری: هرچقدر سال ۲۰۲۱ برای سینما و مخصوصا ژانر اکشن سال خوبی نبود درمقابل در سال ۲۰۲۲ قرار است شاهد فیلم‌های به‌شدت کنجکاو برانگیزی در این ژانر محبوب باشیم. از دنیای DC و شخصیت‌های محبوب آن گرفته که جای خالی آن‌ها در سال گذشته به‌شدت حس می‌شد تا فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای مارول که با قدرت به کار خودشان ادامه می‌دهند. درمیان بهترین فیلم های اکشن 2022 می‌توانیم به فیلم‌هایی غیرابرقهرمانی و صدالبته موردانتظار مانند فیلم‌های Bullet Train و Shotgun Wedding اشاره کنیم که بدون شک طرفداران ژانر اکشن منتظر اکران آن‌ها هستند.

بااین‌حال نمی‌توانیم منکر این موضوع شویم که بیشتر فیلم های اکشن موردانتظار 2022 را فیلم‌های ابرقهرمانی تشکیل می‌دهند. سالی که در آن قرار است از بتمن جدید سینما با بازی رابرت پتینسون رونمایی شود و شخصیت‌های جدیدی از کتاب‌های کمیک مارول مانند موربیوس به سینما راه پیدا کنند. سالی که در آن شاهد نبرد بزرگی میان جهان مارول و دی‌سی خواهیم بود. دراین‌میان فیلم‌هایی مانند فیلم Uncharted با اقتباس از بازی ویدیویی محبوبی با همین نام ساخته شده‌اند که نه‌تنها طرفداران فیلم‌های اکشن که طرفداران بازی‌های ویدیویی نیز برای تماشای آن لحظه‌شماری می‌کنند.

۱- فیلم Morbius – فیلم موربیوس

  • کارگردان: دنیل اسپینوزا | نویسنده: مت سازما
  • بازیگران: جرد لتو، مت اسمیت، آدریا آرجونا، جرد هریس
  • تاریخ اکران: ۲۸ ژانویه ۲۰۲۲ (۸ بهمن ۱۴۰۰ خورشیدی)

مقاله بهترین فیلم های اکشن 2022 را با یکی از موردانتظارترین فیلم‌های جهان سینمایی مارول آغاز می‌کنیم. فیلم موریبوس قرار است یکی از فیلم‌هایی قلمداد شود که با خلق دنیایی مشترک میان فیلم‌های مردعنکبوتی و ونوم، ساخته و اکران خواهد شد. شخصیتی که درمیان شخصیت‌های کتاب‌های کمیک مارول به آن پرداختِ سینمایی کمتری شده و به‌همین‌دلیل طرفداران فیلم‌های مارول بدون شک برای اکران آن لحظه‌شماری می‌کنند تا ببینند شخصیت موریبوس با نقش آفرینی جرد لتو چه مسیری را در سینما آغاز خواهد کرد. این فیلم به تهیه‌کنندگی آوی آراد و لوکاس فاستر توسط استودیو مارول تولید و در تاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۲۲ (۸ بهمن ۱۴۰۰ خورشیدی) روی پرده سینماها می‌رود.

داستان فیلم درباره شخصیتی به نام موریبوس جریان دارد؛ یک کارمند که در اداره‌ای مشغول به کار است و با بیماری خونیِ نادری دست‌وپنجه نرم می‌کند. او درنهایت تصمیم می‌گیرد تا برای درمان این بیماری اقدام کند ولی نتیجه تصمیم او آن‌طور که انتظارش را داشت پیش نمی‌رود. او در مسیر درمان خود به یک خون‌آشام تبدیل می‌شود و همین موضوع روند اصلی داستان این فیلم را شکل می‌دهد.


۲- فیلم Uncharted فیلم آنچارتد

  • کارگردان: روبن فلیشر | نویسنده: مت هالووی، آرت مارکوم
  • بازیگران: تام هالند، مارک والبرگ، آنتونیو باندراس، سوفیا تیلور علی
  • تاریخ اکران: ۱۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲۲ بهمن ۱۴۰۰ خورشیدی)

اگر اهل بازی‌های ویدیویی باشید بدون شک بازی آنچارتد را تجربه کرده‌اید یا حداقل درباره آن شنیده‌اید. داستان شخصیتی به نام نیتن دریک که به‌همراه دوست خود یعنی ویکتور سالیوان به‌دنبال گنج‌هایی باارزش می‌روند. این فیلم پیش‌درآمدی به‌شمار می‌رود برای مجموعه بازی‌های آنچارتد و با اقتباس از قسمت چهارم این مجموعه یعنی بازی Uncharted 4: A Thief’s End که با کارگردانی نیل دراکمن توسط استودیو ناتی‌داگ ساخته شد، اکران می‌شود. تابه‌امروز اقتباس‌های ریز و درشت زیادی از بازی‌های محبوب در قالب فیلم و سریال تهیه شده که بیشتر آن‌ها با شکست روبه‌رو شدند ولی بااین‌حال اهالی سینما و به‌خصوص علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی و طرفداران سری آنچارتد امید زیادی به این فیلم دارند تا بتواند به یک فیلم خوب و باارزش تبدیل شود.

احتمالا با داستان سری بازی‌های آنچارتد آشنایی هرچند مختصری دارید. فیلم Uncharted علاوه‌بر روایت همان داستان قصد دارد تا به شخصیت‌های اصلی آن یعنی نیتن دریک و سالیوان بیشتر بپردازد تا افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسند هم بتوانند به‌خوبی با روایت داستانی این فیلم همراه شوند. این فیلم قرار است توسط استودیو کلمبیا پیکچرز به‌همراه پلی استیشن پروداکشنز تولید و توسط سونی پیکچرز در سینماها اکران شود. تام هالند که در سال‌های گذشته وظیفه نقش‌آفرینی در نقش مردعنکبوتی را برعهده داشته در نقش نیتن دریک و مارک والبرگ در نقش سالیوان به ایفای نقش خواهند پرداخت. فیلم Uncharted در تاریخ ۱۱ فوریه ۲۰۲۲ (۲۲ بهمن ۱۴۰۰ خورشیدی) روی پرده سینماها خواهد رفت.


۳- فیلم Ambulance – فیلم آمبولانس

  • کارگردان: مایکل بی | نویسنده: کریس فداک
  • بازیگران: جیک جیلنهال، یحیی عبدالمتین دوم، موزس اینگرام، ایزا گونزالس
  • تاریخ اکران: ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ (۲۹ بهمن ۱۴۰۰ خورشیدی)

فیلم سینمایی آمبولانس یکی از معدود فیلم‌های اکشن امسال است که یک بازسازی از روی یک فیلم قدیمی به‌شمار می‌رود. این فیلم قصد دارد تا یک فیلم دانمارکی با همین نام را که در سال ۲۰۰۵ اکران شد، بازسازی کند. فیلم آمبولانس دومین فیلم مهم یحیی عبدالمتین دوم در سال ۲۰۲۲ تلقی می‌شود. این فیلم به تهیه‌کنندگی مایکل بی و بردلی فیشر توسط استودیو New Republic Pictures تولید و قرار است در تاریخ ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ (۲۹ بهمن ۱۴۰۰ خورشیدی) توسط شرکت Universal Pictures اکران شود.

داستان فیلم آمبولانس درباره شخصیت ویلیام، یک کهنه سرباز آمریکایی است که برای عمل جراحی همسرش به ۲۳۱ هزار دلار پول نیاز بسیار شدیدی دارد. به‌همین‌دلیل او نزد برادر ناتنی خود یعنی دنی می‌رود که یک مجرم حرفه‌ای حساب می‌شود. دنی پس از صحبت با ویلیام به او پیشنهاد می‌کند که در یک دزدی بانک هم‌دست او شود و مبلغی نزدیک به ۳۲ میلیون دلار را از بانک سرقت کنند. اما داستان به همین خوبی و خوشی پیش نمی‌رود و آن‌ها تصمیم می‌گیرند با دزدیدن یک آمبولانس که در آن یک مامور زخمی قرار دارد، از مهلکه خارج شوند. باید ببینیم جدید‌ترین فیلم جیک جیلنهال چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.


۴- فیلم The Batman – فیلم بتمن

  • کارگردان: مت ریوز | نویسنده: مت ریوز، پیتر کریگ
  • بازیگران: رابرت پتینسون، زوئی کراویتز، پل دینو، جفری رایت، کالین فارل، اندی سرکیس
  • تاریخ اکران: ۴ مارس ۲۰۲۱ (۱۳ اسفند ۱۴۰۰ خورشیدی)

پس از سه‌گانه شوالیه تاریکی ساخته کریستوفر نولان که نشان داد می‌توان دنیای ابرقهرمانی را به‌صورت واقع‌گرایانه به‌تصویر کشید بار دیگر شاهد اکران فیلمی با محوریت شخصیت بتمن در قالب یک فیلم درام با اتمسفری تاریک خواهیم بود. بعد از کریستین بیل و بن افلک که در قرن جدید در نقش بتمن به ایفای نقش پرداختند این بار نوبت به رابرت پتینسون رسیده تا شنل این شخصیت را بر تن کند و به بروس وین تبدیل شود و به نبرد با شخصیت‌های شرور شهر گاتهام برود. فیلم‌های Justice League و Batman v Superman: Dawn of Justice که اتمسفری کامیک‌بوکی داشتند با حضور بن افلک در نقش بتمن روی پرده سینماها رفتند ولی فیلم The Batman قرار نیست مسیر آن‌ها را ادامه دهد.

در این فیلم شاهد حضور شخصیت‌هایی مانند ریدلر با بازی پل دینو، پنگوئن با بازی کارل فارل، سلینا کایل یا همان کت‌وومن با بازی زوئی کراویتز، جیمز گوردون با بازی جفری رایت و آلفرد پنی‌ورث دوست‌داشتنی با بازی اندی سرکیس خواهیم بود. این فیلم طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است قسمت نخست یک سه‌گانه باشد و قرارداد بازیگران این فیلم نیز همین موضوع را نشان می‌دهد. فیلم The Batman درابتدا برای اکران در تاریخ ۵ تیر ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده بود که تاریخ اکران آن به ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ به تعویق افتاد. علاقه‌مندان شخصیت بتمن می‌توانند بار دیگر در این تاریخ شخصیت مورد علاقه خودشان را در شهر گاتهام تماشا کنند.


۵- فیلم The Lost City – فیلم شهر گمشده

  • کارگردان: ایرون نی، آدام نی | نویسنده: اورن یوزیل، ست گوردون
  • بازیگران: ساندرا بولاک، چنینگ تیتوم، پتی هریسون، اسکار نونز، دنیل ردکلیف
  • تاریخ اکران: ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱ خورشیدی)

داستان شهر گمشده احتمالا درمیان فیلم‌های این فهرست کمی تازگی بیشتری خواهد داشت. داستانی که درباره شخصیت لورتا با ایفای نقش ساندرا بولاک جریان دارد. یک نویسنده رمان‌های عاشقانه که زندگی پرتب‌وتابی داشته و البته از آن راضی هم بوده است. لورتا تصمیم می‌گیرد برای تور جدید معرفی کتابش به‌خاطر محبوبیت شخص روی پوسترِ آن، همان شخصیت را به‌همراه خودش به این تور ببرد. لورتا و آلن با بازی چنینگ تیتوم به تور معرفی کتاب جدید لورتا می‌روند ولی مسیر برای آن‌ها آرام باقی نمی‌ماند و آن‌ها درگیر یک ماجرای آدم‌ربایی می‌شوند. همین موضوع آن‌ها را به یک جنگل بزرگ می‌کشاند و همین اتفاق روند اصلی داستان فیلم را شکل می‌دهد.

فیلم The Lost City به تهیه‌کنندگی لیزا چسین و خود ساندرا بولاک توسط استودیو Fortis Films تولید و قرار است در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱ خورشیدی) روی پرده سینماها برود. پیش از شروع مراحل ساخت این فیلم اعلام شد که برد پیت هم به جمع بازیگران آن خواهد پیوست ولی این بازیگر محبوب قرار است تنها حضوری کوتاه و افتخاری در این فیلم داشته باشد. همچنین دنیل ردکلیف، بازیگر نقش محبوب هری پاتر نیز درمیان بازیگران این فیلم قرار دارد تا این فیلم خیلی راحت یکی از موردانتظارترین فیلم های اکشن 2022 لقب بگیرد.


۶- فیلم The Contractor – فیلم پیمانکار

  • کارگردان: طارق صالح | نویسنده: جی پی دیویس
  • بازیگران: کریس پاین، بن فاستر، جیلیان جیکوبز، ادی مارسن
  • تاریخ اکران: ۱ آوریل ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین ۱۴۰۱ خورشیدی)

طارق صالح به اندازه کافی فیلم باکیفیت در پرونده کاری خود دارد که نخستین فیلم انگلیسی‌زبان او به یکی از فیلم‌های اکشن موردانتظار سال ۲۰۲۲ تبدیل شود. کارگردان اهل کشور سوئد که قرار است با کارگردانی فیلم The Contractor با حضور بازیگرانی مانند کریس پاین، بن فاستر و جیلیان جیکوبز وارد سینمای انگلیسی‌زبان شود. فیلم جدید طارق صالح که درابتدا Violence of Action نام داشت به تهیه‌کنندگی اریکا لی توسط استودیو Thunder Road Films تولید و قرار است در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین ۱۴۰۱ خورشیدی) در سینماها اکران شود.

داستان فیلم پیمانکار درباره شخصیتی به نام جیمز رید جریان دارد؛ فردی که از نیروی دریایی اخراج می‌شود و برای امرار معاش به یک سازمان شبه نظامی می‌پیوندد. جیمز به‌همراه تیم خود برای تحقیق روی یک پرونده مرموز به لهستان می‌روند و در همان ابتدای مأموریت متوجه می‌شود که تنها مانده و باید برای زنده ماندن تمام تلاش خودش را به کار بگیرد تا بتواند زنده به خانه برگردد و انگیزه واقعی افرادی که به او خیانت کردند را فاش کند.


۷- فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness – فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون

  • کارگردان: سم ریمی | نویسنده: جید برتلت
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ،‌ الیزابت اولسن، بندیکن وانگ، چیویتل اجیوفور
  • تاریخ اکران: ۶ می ۲۰۲۲ (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ خورشیدی)

در اواخر سال ۲۰۲۱ دکتر استرنج را در فیلم Spider-man No Way Home دیدیم و قرار است در اواسط سال 2022 بار دیگر شاهد این شخصیت محبوب فیلم‌های مارول باشیم ولی بااین‌تفاوت که فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون کاملا با محوریت این شخصیت جریان خواهد داشت و بندیکت کامبربچ نقش اصلی آن را ایفا خواهد کرد. این فیلم که بیست‌ و هشتمین فیلم جهان سینمایی مارول به‌شمار می‌رود قرار است از لحاظ داستانی ادامه فیلم دکتر استرنج محصول سال ۲۰۱۶ تلقی شود. کارگردان ابتدایی این فیلم یعنی اسکات دریکسون به‌خاطر مشکلاتی همکاری خودش را با مارول برای کارگردانی این فیلم لغو کرد و به‌همین‌دلیل سم ریمی، کارگردان سه‌گانه محبوب مردعنکبوتی با بازی توبی مگوآیر وظیفه کارگردانی فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness را برعهده گرفت.

داستان این فیلم همان‌طور که اشاره کردیم درباره شخصیت دکتر استرنج جریان خواهد داشت و روایت‌گر داستان رویارویی این شخصیت با دوست قدیمی او خواهد بود. دوستی که اکنون به دشمن وی تبدیل شده و مشکلات بزرگی را پدید آورده است. طبق شایعات در این فیلم قرار است از مولفه‌های ترسناک استفاده شود و همچنین حضور شخصیت واندا ماکسیموفر این موضوع را تایید کرد که این فیلم با سریال وانداویژن ارتباط مستقیمی خواهد داشت. فیلم دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون برای اکران در تاریخ ۶ می ۲۰۲۲ (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) برنامه‌ریزی شده است.


۸- فیلم Top Gun: Maverick – فیلم تاپ گان: ماوریک

  • کارگردان: جوزف کوشینسکی‌ | نویسنده: پیتر کریگ، جاستین مارکس، کرستوفر مک‌کوری
  • بازیگران: تام کروز، مایلز تلر، وال کیلمر، جنیفر کانلی، گلن پاول
  • تاریخ اکران: ۲۷ می ۲۰۲۲ (۶ خرداد ۱۴۰۱ خورشیدی)

این موضوع که تام کروز را در فیلمی اکشن خارج از سری فیلم‌های مأموریت غیرممکن ببینیم، به خودیِ خود هیجان‌انگیز است. حالا اگر این فیلم اقتباسی باشد از یک کتاب جذاب با داستانی بسیار زیبا صددرصد انتظارها را از آن بیشتر خواهد کرد و مطمئن خواهیم بود فیلمی باکیفیت خواهیم دید. اثر جدید جوزف کوشینسکی داستانی را روایت می‌کند که توسط پیتر کریگ و جاستین مارکس نوشته شده و بازیگران برجسته‌ای مانند مایلز تلر و وال کیلمر درکنار تام کروز بازیگران آن را تشکیل می‌دهند. تام کروز و وال کیلمر بار دیگر نقش‌های خود در قسمت نخست این فیلم را ایفا خواهند کرد. نکته حائز اهمیت این است که تهیه قسمتی از موسیقی فیلم برعهده هانس زیمر خواهد بود که به‌احتمال زیاد بازهم یک موسیقی متن زیبای دیگر از او خواهیم شنید.

داستان فیلم درباره ماموری به‌نام کاپیتان پیت میچل (مَوریک) جریان دارد. شخصی که حدودا ۳۰ سال در نیروی هوایی تجربه کسب کرده و در مأموریت‌های مختلف شرکت کرده است. داستان فیلم به او و افسرش مربوط می‌شود که موریک را برای انجام یک مأموریت جدید با هواپیمای فوق پیشرفته F18 خود اعزام می‌کند. موریک در این مأموریت باید با مشکلات مختلفی که سر راهش قرار می‌گیرند، مقابله کرده و مأموریت را با موفقیت به سرانجام برساند. فیلم Top Gun: Maverick قسمت دوم فیلم Top Gun که در سال ۱۹۸۶ اکران شد، قلمداد می‌شود. این فیلم که در ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۸ آبان ۱۴۰۰ خورشیدی) اکران شود به دلایلی به تعویق افتاد تا درنهایت در تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۲ (۶ خرداد ۱۴۰۱ خورشیدی) روی پرده سینما رود.


۹- فیلم Jurassic World: Dominion – فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو

  • کارگردان: کالین ترورو | نویسنده: امیلی کارمایکل، کالین ترورو، درک کانلی
  • بازیگران: کریس پرت،‌ برایس دالاس هاوارد، لورا درن، سم نیل
  • تاریخ اکران: ۱۰ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۰ خرداد ۱۴۰۱ خورشیدی)

جهان مجموعه سینمایی ژوراسیک یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های سینمایی به‌شمار می‌رود که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. نخستین قسمت این مجموعه در سال ۱۹۹۳ به کارگردانی استیون اسپیلبرگ روی پرده سینماها رفت و خیلی سریع به محبوبیت بسیار زیادی رسید. فیلم Jurassic World Dominion قرار است قسمت ششم این مجموعه سینمایی و سومین قسمت از سه‌گانه دنیای ژوراسیک قلمداد شود. این فیلم به تهیه‌کنندگی فرانک مارشال و پاتریک کراولی توسط استودیو Amblin Entertainment با بودجه‌ای ۱۶۵ میلیون دلاری تولید و قرار است در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۰ خرداد ۱۴۰۱ خورشیدی) توسط Universal Pictures اکران شود.

همچنین طبق اطلاعات منتشر شده استیون اسپیلبرگ به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در تیم سازنده این فیلم حضور دارد تا انتظارات از این فیلم بیش از قبل شود. داستان فیلم Jurassic World: Dominion چهار سال پس از قسمت قبلی آن یعنی فیلم Jurassic World: Fallen Kingdom جریان دارد؛ پس اگر هنوز قسمت قبلی را مشاهده نکرده‌اید برای تماشا قسمت جدید مجموعه سینمایی دنیای ژوراسیک نیاز است که با داستان‌ قسمت قبلی آن آشنایی مختصری داشته باشید. به‌همین‌دلیل برای اینکه داستان قسمت قبلی این مجموعه برای شما اسپویل نشود اشاره‌ای به خلاصه داستان فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو نخواهیم کرد. قسمت جدید این مجموعه سینمایی قرار بود خیلی زودتر از تاریخ اعلام شده، اکران شود که به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا مراحل ساخت آن برای مدتی طولانی به تعویق افتاد تا درنهایت در اواسط فیلم ۲۰۲۲ شاهد اکران این فیلم باشیم.


۱۰- فیلم Lightyear – فیلم لایت‌یر

  • کارگردان: آنگوس مک‌لین | نویسنده: پیت داکتر
  • بازیگران: کریس ایوانز، تایکا وایتیتی
  • تاریخ اکران: ۱۷ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۷ خرداد ۱۴۰۱ خورشیدی)

اگر از هواداران بی‌شمار مجموعه Toy Story هستید بدون شک با شخصیت باز لایت‌یر آشنایی دارید. شخصیتی که یکی از آن اسباب‌بازی‌های دوست‌داشتنی مجموعه سینمایی Toy Story به‌شمار می‌رود که همه ما خاطرات زیادی با آن‌ها داریم. بااین‌حال فیلم لایت‌یر به‌هیچ‌وجه قرار نیست یک دنباله جدید برای مجموعه سینمایی داستان اسباب‌بازی‌ها باشد بلکه قرار است به‌عنوان یک اسپین آف داستان زندگی فضانوردی را به تصویر بکشد که الهام بخش شخصیت باز بوده است. به بیان دیگر فیلم Lightyear به شخصیت لایت‌یر می‌پردازد و ما را هرچه بیشتر و بهتر با اصلیت این شخصیت و چگونگی خلق آن آشنا خواهد کرد.

حتی اگر این انیمیشن سینمایی دنباله‌ای برای مجموعه محبوب Toy Story تلقی نشود ولی مطمئن باشید تماشا کردن آن نه‌تنها برای علاقه‌مندان این مجموعه که برای تمام دوست‌داران انیمیشن‌های سینمایی لذت‌بخش خواهد بود. طبق اطلاعات منتشر شده این فیلم آخرین فیلم استودیو پیکسار در زمان حضور جان لستر خواهد بود. انیمیشن سینمایی Lightyear به تهیه‌کنندگی گالین سوزمن توسط استودیو پیکسار تولید و قرار است در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۲۲ (۲۷ خرداد ۱۴۰۱ خورشیدی) توسط والت دیزنی در سینماها اکران شود.


۱۱- فیلم Shotgun Wedding – فیلم عروسی خونین

  • کارگردان: جیسون مور |‌ نویسنده: مارک همر
  • بازیگران: جنیفر لوپر، جاش دوهامل،‌ سونیا براگا، لنی کراویتز، جنیفر کولیج
  • تاریخ اکران: ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲ (۸ تیر ۱۴۰۱ میلادی)

فیلم Shotgun Wedding بهانه‌ای تلقی می‌شود تا بار دیگر شاهد نقش‌آفرینی جنیفر لوپز در یک فیلم اکشن باشیم. این فیلمِ رومانتیک کمدی و اکشن قرار است داستان ازدواج دو نفر را به تصویر بکشد که بهترین روز زندگی آن‌ها طبق برنامه‌ریزی‌هایشان پیش نمی‌رود. دارسی و تام عاشق یکدیگر هستند و قرار است در مراسمی با یکدیگر ازدواج کنند. دقایقی قبل از مراسم آن‌ها دچار تردید می‌شوند و در همین حین در آن مراسم جنایتی رخ می‌دهد و یک آدم‌ربایی خطرناک شکل می‌گیرد. به‌همین‌دلیل این دو شخصیت نه‌تنها باید از عزیزان خودشان مراقبت کنند که متوجه می‌شوند تصمیمات آن‌ها ممکن است باعث کشتن شدن دیگری شود و در همین مسیر بار دیگر عشقشان به دیگری به کمال می‌رسد.

فیلم‌نامه این فیلم توسط توسط مارک همر و لیر مریوتر نوشته شده و به تهیه‌کنندگی دیوید هابرمن، بنی مدینا و جنیفر لوپز توسط استودیو Mandeville Films تولید شده است. فیلم Shotgun Wedding طبق برنامه‌ریزی‌های در تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲ (۸ تیر ۱۴۰۱ میلادی) توسط استودیو Lionsgate اکران خواهد شد.


۱۲- فیلم Thor: Love and Thunder – فیلم ثور: عشق و تندر

  • کارگردان: تایکا وایتیتی | نویسنده: تایکا وایتیتی
  • بازیگران: کریس همسورث، تسا تامپسون، ناتالی پورتمن، کریستین بیل، کریس پرت، راسل کرو
  • تاریخ اکران: ۸ ژوئیه ۲۰۲۲ (۱۷ تیر ۱۴۰۱ خورشیدی)

فیلم Thor: Love and Thunder یکی دیگر از فیلم‌های فاز چهارم دنیای سینمایی مارول به‌شمار می‌رود که در سال ۲۰۲۲ اکران خواهد شد. جهانی که بدون شک یکی از تاثیرگذارترین و محبوب‌ترین جهان‌های سرگرمی تلقی می‌شود و در سال ۲۰۲۲ هم شاهد انتشار فیلم‌های زیادی در آن خواهیم بود که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. این فیلم ادامه‌ای خواهد بود برای فیلم‌های ثور محصول سال ۲۰۱۱، ثور: دنیای تاریک محصول سال ۲۰۱۳ و ثور: رگناروک محصول سال ۲۰۱۷ که داستان آن‌ها را ادامه خواهد داد.

مانند قسمت‌های قبلی شاهد نقش‌آفرینی کریس همسورث در نقش ثور خواهیم بود و درکنار او بازیگران برجسته دیگری مانند کریستین بیل در نقش گور، راسل کرو در نقش زئوس، ناتالی پورتمن در نقش جین فاستر و کریس پرت در نقش پیتر کوئیل به هنرنمایی خواهند پرداخت. اطلاعات زیادی از جزییات داستانی این فیلم هنوز در دسترس علاقه‌مندان فیلم‌های مارول قرار نگرفته ولی از این موضوع مطمئن هستیم که داستان این فیلم دقیقا ادامه‌دهنده داستان قسمت‌های قبلی آن خواهد بود. فیلم Thor: Love and Thunder به تهیه‌کنندگی کوین فایگی توسط استودیو مارول تولید و در تاریخ ۸ ژوئیه ۲۰۲۲ (۱۷ تیر ۱۴۰۱ خورشیدی) روی پرده سینماها خواهد رفت.


۱۳- فیلم Bullet Train – فیلم قطار سریع‌السیر

  • کارگردان: دیوید لیچ | نویسنده: زاک اولکویچ
  • بازیگران: برد پیت، ساندرا بولاک، جوئی کینگ، اندرو کوجی
  • تاریخ اکران: ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۲ (۲۴ تیر ۱۴۰۱ خورشیدی)

سال ۲۰۲۲ برای طرفداران برد پیت سال خوبی خواهد بود، چراکه باز هم می‌توانند بازیگر محبوب خودشان را بار دیگر در یک فیلم اکشن تماشا کنند. فیلم Bullet Train از روی رمانی با نام Maria Beetle که در آمریکا با همان نام بولت ترین آن را می‌شناسند، اقتباس شده است. رمانی اثر کوتارو ایساکا، نویسنده ژاپنی که نشان داده در نوشتن داستان‌های هیجان‌انگیز فوق‌العاده عمل می‌کند. فیلم Bullet Train درابتدا قرار بود در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ روی پرده سینما رود که به دلایلی تاریخ اکران آن به ۲۴ تیر ۱۴۰۱ تغییر پیدا کرد تا طرفداران برد پیت برای تماشای او مجبور باشند کمی بیشتر صبر کنند.

از روند داستانی فیلم اطلاعات زیادی دردسترس نیست ولی یک نمای کلی از آن در اختیار علاقه‌مندان فیلم‌های اکشن قرار گرفته است. داستان فیلم درباره پنج آدمکش بسیار حرفه‌ای جریان دارد که در یک قطار سریع‌السیر یا همان قطار گلوله‌ای (Bullet Train) همدیگر را می‌بینند و متوجه می‌شوند که مأموریت هریک از ‌آن‌ها به مأموریت سایر آن‌ها مربوط است و همین موضوع روند اصلی داستان جذاب این فیلم را شکل می‌دهد. فیلم بولت ترین که با بودجه‌ای حدود ۸۶ میلیون دلار تولید شده است توسط سونی پیکچرز اکران خواهد شد.


۱۴- فیلم Black Adam – فیلم بلک ادم

  • کارگردان: ژاومه کویت‌سرا | نویسنده: آدام استیکیل، سهراب نوشیروانی
  • بازیگران: دوئین جانسون، نوحا سنتینو، آلدیس هاج، سارا شاهی، پیرس برازنان
  • تاریخ اکران: ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۲ (۷ مرداد ۱۴۰۱ خورشیدی)

فیلم Black Adam دومین فیلم جهان سینمایی DC درمیان بهترین فیلم های اکشن 2022 به‌شمار می‌رود. سال ۲۰۲۲ برخلاف سالی که گذشت برای این جهان سینمایی دی سی سالی بسیار شلوغ و پرمحتوا خواهد بود و فیلم‌های زیادی از این جهان سینمایی در این سال میزبان سینماها خواهند شد. از بتمن و بلک ادم گرفته تا آکوامن و فیلم فلش. به‌همین‌دلیل در سال ۲۰۲۲ می‌توانیم نبرد سنگینی را میان فیلم‌های مارول و DC تماشا کنیم. اتفاقی که بیشتر از همه برای طرفداران فیلم‌های اکشن خوشایند است.

فیلم ‌‌‌Black Adam به‌عنوان یک اسپین‌آف برای فیلم شزم!‌ ساخته شده و قصد دارد تا به داستان آن فیلم بیشتر بپردازد. این فیلم به تهیه‌کنندگی دوئین جانسون و دنی گارسیا توسط استودیو New Line Cinema به‌همراه DC Films تولید و توسط برادران وارنر در تاریخ ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۲ (۷ مرداد ۱۴۰۱ خورشیدی) اکران خواهد شد.


۱۵- فیلم Secret Headquarters – فیلم مقر مخفی

  • کارگردان: هنری جوست | نویسنده: کریستوفر یوست، هنری جوست
  • بازیگران: اوون ویلسون، مایکل پنیا، جسی ویلیامز، واکر اسکوبل، ابی جیمز ویترسپون
  • تاریخ اکران: ۱۲ اوت ۲۰۲۲ (۲۱ مرداد ۱۴۰۱ میلادی)

فیلم مقر مخفی قرار است فیلمی ابرقهرمانی باشد که نه در دنیای دی‌سی قرار می‌گیرد و نه در دنیای مارول و همین موضوع می‌تواند این فیلم را به یک فیلم جذاب تبدیل کند که باید ببینیم فیلمی ابرقهرمانی خارج از این دنیا‌های محبوب می‌تواند به موفقیت برسد یا خیر. این فیلم از روی داستانی با همین نام اثر کریستوفر یوست اقتباس شده و قرار است به تهیه کنندگی جری بروکهایمر توسط استودیو Jerry Bruckheimer Films تولید و توسط Paramount Pictures در تاریخ ۱۲ اوت ۲۰۲۲ (۲۱ مرداد ۱۴۰۱ میلادی) اکران شود.

داستان فیلم درباره نوجوانی به نام چارلی جریان دارد که زندگی آرام او به یک‌باره تبدیل به جهانی کاملا متفاوت می‌شود. پس از اینکه چارلی می‌فهمد زیر خانه آن‌ها یک مقر مخفی وجود دارد این موضوع را با دوستان خودش درمیان می‌گذارد. موضوعی جذاب و البته خطرناک که به‌نظر می‌رسد مربوط‌به یک ابرقهرمان است. چارلی و دوستانش پس از مدتی فکر می‌کنند که پدر عجیب‌وغریب چارلی شاید دو زندگی کاملا متفاوت داشته باشد و آن مقر مخفی شاید به او تعلق دارد. داستان اصلی فیلم Secret Headquarters روایت‌گر همین مقر مخفی و واقعیت پشت‌سر آن است.


۱۶- فیلم Mission: Impossible 7 – فیلم مأموریت: غیرممکن 7

  • کارگردان: کریستوفر مک‌کوری | نویسنده: کریستوفر مک‌کوری، بروس گلر
  • بازیگران: تام کروز، سایمون پگ، ربکا فرگوسن، ونسا کربی
  • تاریخ اکران: ‍۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ (۸ مهر ۱۴۰۱ میلادی)

دومین فیلم اکشن و مورد انتظار تام کروز در سال ۲۰۲۲، قسمت هفتم مجموعه سینمایی مأموریت غیرممکن قلمداد می‌شد که اکران آن به سال ۲۰۲۲ موکول شده است. این فیلم دنباله‌ای برای فیلم Fallout به‌شمار می‌رود و پس از فیلم‌های Mission: Impossible Rogue Nation و Mission: Impossible Fallout سومین فیلم این مجموعه است که وظیفه کارگردانی آن برعهده کریستوفر مک‌کوری قرار دارد. به عقیده بسیاری از علاقه‌مندان این مجموعه و طرفداران ژانر اکشن فیلم Fallout بهترین اثر مجموعه مأموریت غیرممکن بوده و همه منتظرند تا ببینند آیا بازهم مک‌کوری یک فیلم با کیفیت دیگر از این مجموعه را به هواداران آن تقدیم خواهد کرد یا خیر؟

در قسمت هفتم این مجموعه علاوه‌بر تام کروز که در نقش ایتن هانت نقش‌آفرینی می‌کند، بازیگرانی مانند ربکا فرگوسن، وینگ ریمز، سایمون پگ و ونسا کربی همگی نقش‌های خود در فیلم‌های قبلی را ایفا خواهند کرد و بازیگرانی مانند هایلی اتول، پام کلمنتیئف، شیا ویگهام، نیکولاس هولت و هنری چرنی به‌عنوان بازیگر جدید در این فیلم حضور خواهند داشت. اکران این فیلم هم مانند بسیاری از فیلم‌های این فهرست از تاریخ ابتداییِ تعیین شده به تعویق افتاد و این اتفاق برای این فیلم نه یک بار که دو بار رخ داده است. طبق برنامه‌ریزی‌های درابتدا قرار بود فیلم Mission: Impossible 7 در تاریخ ۲۸ آبان ۱۴۰۰ اکران شود که این تاریخ به ۶ خرداد ۱۴۰۱ و سپس به ۸ مهر ۱۴۰۱ تغییر پیدا کرد تا طرفداران مجموعه مأموریت غیرممکن تقریبا با یک سال تأخیر شاهد اکران هفتمین قسمت از این مجموعه محبوب باشند.


۱۷- فیلم The Flash – فیلم فلش

  • کارگردان: اندی موسکیتی | نویسنده: کریستینا هادسن
  • بازیگران: ازرا میلر، بن افلک، مایکل کیتون، ساشا کال، کرسی کلمونس
  • تاریخ اکران: ۴ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۳ آبان ۱۴۰۰ خورشیدی)

پس از موفقیت فیلم لیگ عدالت به کارگردانی زک اسنایدر و تماشای شخصیت فلش با ایفای نقش ازرا میلر بسیاری از طرفداران جهان سینمایی دی‌سی برای اکران فیلم فلش با محوریت این شخصیت لحظه‌شماری می‌کردند و این انتظار کمتر از یک سال دیگر به انتهای خود خواهد رسید. شخصیت فلش یکی دیگر از شخصیت‌های دی‌سی به‌شمار می‌رود که می‌تواند سرعتی ابرانسانی داشته باشد. در این فیلم همچنین شخصیت‌های محبوب دیگری مانند بتمن با بازی بن افلک و مایکل کیتون و سوپرگرل با بازی بازی ساشا کال حضور خواهند داشت. فیلم فلش به تهیه‌کنندگی باربارا موسکیتی توسط استودیو برادران وارنر تولید و قرار است در تاریخ ۴ نوامبر ۲۰۲۲ (۱۳ آبان ۱۴۰۰ خورشیدی) اکران شود.

داستان این فیلم همان‌طور که مشخص است درباره شخصیت بری آلن یا همان فلش جریان خواهد داشت. طبق اطلاعات محدودی که درباره روند داستانی این فیلم در دسترس قرار گرفته، شخصیت فلش برای جلوگیری از کشته شدن مادرش در زمان به عقب برمی‌گردد که این تصمیم او به‌هیچ‌وجه عواقب خوبی در پی نخواهد داشت. باید صبر کنیم تا ببینیم فیلم فلش،‌ یکی دیگر از چند فیلم دنیای سینمایی دی‌سی در سال ۲۰۲۲ چه عملکردی خواهد داشت. فیلمی که برای دوست‌داران فیلم‌های ابرقهرمانی قطعا از موردانتظار‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ به‌شمار می‌رود.


۱۸- فیلم Black Panther: Wakanda Forever – فیلم پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد

  • کارگردان: رایان کوگلر | نویسنده: رایان کوگلر
  • بازیگران: لوپیتا نیونگو، دانای گوریرا، مارتین فریمن، لتیشیا رایت
  • تاریخ اکران: ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۲۰ آبان ۱۴۰۱ خورشیدی)

بدون شک با شنیدن نام Black Panther به یاد چادویک بوزمن عزیز و دوست‌داشتنی خواهیم افتاد که سال گذشته براثر سرطان روده جان خودش را از دست داد. شخصیت پلنگ سیاه در فیلم‌هایی مانند کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی،‌ انتقام جویان: جنگ ابدیت و انتقام جویان: پایان بازی حضور داشت و در سال ۲۰۱۸ یک فیلم سینمایی تنها با محوریت او ساخته شد که به موفقیت و محبوبیت زیادی دست پیدا کرد. به‌همین‌دلیل شرکت مارول تصمیم گرفت تا درغیاب بازیگر اصلی این نقش یعنی چادویک بوزمن فقید قسمت دوم Black Panther را تهیه و اکران کند. این فیلم به تهیه‌کنندگی کوین فایگی توسط استودیو مارول تولید و قرار است در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ (۲۰ آبان ۱۴۰۱ خورشیدی) اکران شود.

داستان فیلم Black Panther: Wakanda Foreverبرخلاف قسمت قبلی خود که بیشتر درباره شخصیت پلنگ سیاه جریان داشت، درباره سرزمین آن‌ها یعنی واکاندا جریان دارد و داستان این سرزمین را به‌تصویر خواهد کشید. در این فیلم شاهد معرفی سرزمین جدیدی با نام آتلانتیس خواهیم بود که تمدنی پیشرفته دارد و رهبران و مردم آن به‌دنبال ویبرانیوم هستند؛ ماده ارزشمندی که در واکاندا یافت می‌شود. بااین‌حال رهبران واکاندا علاقه‌ای به اشترک‌گذاری این ماده با سایر سرزمین‌دها ندارند و همین موضوع باعث شکل‌گیری یک درگیری بزرگ میان این دو سرزمین خواهد شد. باید ببینیم فیلم جدید پلنگ سیاه بدون حضور چادویک بوزمن می‌تواند انتظارات را برآورده کند یا خیر.


۱۹- فیلم Avatar 2 – فیلم آواتار ۲

  • کارگردان: جیمز کامرون | نویسنده: جیمز کامرون، جاش فریدمن
  • بازیگران: سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لانگ، وین دیزل، کیت وینسلت
  • تاریخ اکران: ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۵ آذر ۱۴۰۱ خورشیدی)

قسمت دوم مجموعه سینمایی آواتار نه‌تنها یکی از موردانتظارترین فیلم های اکشن 2022 که یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سینما درمیان تمام فیلم‌های این سال به‌شمار می‌رود. فیلمی که قسمت دوم فیلم آواتار محصول سال ۲۰۰۹ تلقی می‌شود و طرفداران بی‌شمار این فیلم بیش از یک دهه برای قسمت دوم آن صبر کردند. پس از موفقیت‌های دیوانه‌وار قسمت نخست این مجموعه که درحال‌حاضر یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما لقب دارد تقریبا تمام سینمادوستان انتظار داشتند قسمت دوم آن هم خیلی سریع اکران شود ولی این اتفاق پس از گذشت ۱۳ سال درحال رخ دادن است. این فیلم با بودجه عظیم ۲۶۰ میلیون دلاری توسط Lightstorm Entertainment تولید و طبق برنامه‌ریزی‌های در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۵ آذر ۱۴۰۱ خورشیدی) اکران خواهد شد.

داستان فیلم Avatar 2 در پاندورا و درباره شخصیت‌های جیک سالی و نیتری جریان دارد. آن‌ها یک خانواده دوست‌داشتنی شکل داده‌اند و درکنار هم خوش و خرم زندگی می‌کنند ولی قرار نیست همه چیز همین‌طور آرام باقی بماند. یک تهدید قدیمی برعلیه پاندورا بار دیگر برمی‌گردد تا کار نیمه تمام خود را به پایان برساند و به‌همین‌دلیل جیک سالی و نیتری مجبور به ترک خانه خود می‌شوند و تصمیم می‌گیرند تا مناطق دیگری از پاندورا را کشف کنند. باید ببینیم ساخته جدید جیمز کامرون که فیلم‌های مجموعه ترمیناتور و بیگانگان و از آن مهم‌تر قسمت نخست آواتار را در پرونده خود دارد، چگونه پیش خواهد رفت و آیا باز هم با یک فیلم تأثیرگذار و فراموش‌نشدنی طرف خواهیم بود یا خیر.


۲۰- فیلم Aquaman and the Lost Kingdom – فیلم آکوامن و پادشاهی گم‌شده

  • کارگردان: جیمز وان | نویسنده: دیوید لسلی جانسون
  • بازیگران: جیسون موموآ، امبر هرد، پاتریک ویلسون، یحیی عبدالمتین دوم، دولف لاندگرن
  • تاریخ اکران: ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۵ آذر ۱۴۰۱ خورشیدی)

۲۵ آذر سال ۱۴۰۱ نه‌تنها برای طرفداران مجموعه آواتار روز مهمی تلقی می‌شود که یکی از فیلم‌های موردانتظار دنیای DC هم در همان روز روی پرده سینماها خواهد رفت تا سال ۲۰۲۲ با اکران فیلم Aquaman and the Lost Kingdom برای دنیای دی‌سی به پایان خود برسد. سالی که همان‌طور که اشاره کردیم سال شلوغی برای این جهان محبوب به‌شمار می‌رود. فیلم Aquaman and the Lost Kingdom توسط استودیو وارنر و به تهیه‌کنندگی پیتر سفرن و جیمز وان با اقتباس از کتاب‌های کمیک دی‌سی ساخته می‌شود و در روز‌های انتهایی سال ۲۰۲۲ اکران خواهد شد.

در اطلاعات جدیدی که از داستان این فیلم منتشر شده آمده است زمانی‌که یک قدرت باستانی آزاد می‌شود، آکوامن باید با یک دشمن ذاتی، اتحادی پرتنش ایجاد کند تا از آتلانتیس و جهان دربرابر یک ویرانی جبران‌ناپذیر محافظت کند. این دشمن می‌تواند بلک مانتا یا اوشن مستر باشد که مورد دوم محتمل‌تر است. مدتی قبل تصاویری از پشت صحنه‌ی فیلم آکوامن ۲ فاش شدند که اُرم ماریوس را خارج از زندان نشان می‌داد. در این فیلم شاهد نقش‌آفرینی جیسون موموآ در نقش آکوامن، امبر هرد در نقش مرا و پاتریک ویلسون در نقش اوشن مستر خواهیم بود. طبق صحبت‌های جیمز وان باید انتظار داستانی جدی‌تر و مفهومی‌تری نسبت‌به قسمت قبلی آکوامن داشته باشیم.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط