جمعه, آوریل 26, 2024
خانهاخبار ویژهخداحافظی فرامرز قریبیان با سینمای ایران

خداحافظی فرامرز قریبیان با سینمای ایران

اخبار هنری : در نشست خبری فیلم «خروج» ساخته‌‌ی ابراهیم حاتمی‌‌کیا که دیروز، 18 بهمن در پردیس ملت برگزار شد، فرامرز قریبیان بازیگر این فیلم به‌‌طور رسمی اعلام کرد که «خروج»، آخرین فیلم او در دنیای سینما خواهد بود.
وی در پاسخ به خبرنگاران برای گرفتن چنین تصمیمی، گفت: حوصله‌‌ی بچه‌‌بازی و غرض‌‌ورزی مسئولان سینمایی را ندارم و می‌‌خواهم از سینما خداحافظی کنم.
وقتی سؤال خبرنگاران پیرامون این اتفاق بیش‌‌تر شد، قریبیان توضیح داد: یک‌‌بار دلیلش را گفتم. برخی مسائل پشت پرده به گوشم می‌‌رسد. همان‌‌گونه که گفتم نمی‌‌خواستم در جشنواره شرکت کنم اما اتفاقات دو سه روز گذشته باعث شد تصمیم بگیرم در نشست خبری حاضر شوم. فیلم به یکباره نقدهای منفی گرفت. برای من سؤال است که چرا منتقدان تا چند روز گذشته از فیلم تعریف می‌‌کردند اما به یکباره نقدها برگشت. این‌‌ها منتقدان دولتی هستند و ما آن‌‌ها را می‌‌شناسیم. اگر جای من بودید و این چیزها نه یکبار که صد بار سرتان می‌‌آمد، حوصله‌‌ی کار در سینما را داشتید؟ به همین خاطر قصد دارم از سینما خداحافظی کنم و «خروج» آخرین فیلم من خواهد بود.

فرامرز قریبیان از بازیگران قدیمی سینمای ایران است که در فیلم‌‌های مختلفی در قبل و بعد از انقلاب ایران بازی کرده است. پس از انقلاب اسلامی، قریبیان به خاطر بازی در فیلم «ترن» ساخته‌‌ی امیر قویدل در سال 1366 توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کند. وی در سال 1371 و به خاطر بازی در فیلم «بندر مه‌‌آلود» ساخته‌‌ی امیر قویدل بار دیگر توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از آن خود کند. قریبیان سومین سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد خود را برای بازی در فیلم ابوالحسن داوودی به نام «مرد بارانی» در سال 1378 گرفت. وی یک بار هم به خاطر بازی در فیلم «آلزایمر» اثر احمدرضا معتمدی در سال 1389، دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را از جشنواره فجر دریافت کرد.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط