جمعه, آوریل 26, 2024
خانهیادماندرگذشت فیلمبردار «ای‌تی» بر اثر کرونا

درگذشت فیلمبردار «ای‌تی» بر اثر کرونا

اخبار هنری : آلن داویو فیلمبرداری که ۵ نامزدی اسکار در کارنامه داشت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

آلن داویو فیلمبرداری که ۵ نامزدی اسکار از جمله برای فیلم‌های «ای‌تی موجود فرازمینی» و «امپراتوری خورشید» اسپیلبرگ را در کارنامه داشت در ۷۷ سالگی به دلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفت.
این فیلمبردار برای فیلم‌های «رنگ بنفش» اسپیلبرگ و دو فیلم «آوالون» و «باگزی» بری لوینستون نیز نامزدی اسکار بهترین فیلمبرداری را کسب کرده بود.
وی کسی بود که فیلمبرداری بخش صحرای گوبی را در سکانس «تماس نزدیک از نوع سوم» برای اسپیلبرگ فیلمبرداری کرده بود.
اسپیلبرگ با انتشار بیانیه‌ای نوشت: سال ۱۹۶۹ آلن و من همکاری‌مان را در کنار هم با فیلم کوتاه «آمبلین» شروع کردیم. آلن یک هنرمند فوق‌العاده بود، اما گرمای وجود و انسانیتش حتی از توانایی لنز دوربینش هم قوی‌تر بود. او یک استعداد یکتا و یک انسان زیبا بود.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط