شنبه, آوریل 27, 2024
خانهپارادیزورابرت پَریش ـــ دربارهٔ ملاقاتش با جان فورد

رابرت پَریش ـــ دربارهٔ ملاقاتش با جان فورد

رابرت پَریش ـــ دربارهٔ ملاقاتش با جان فورد

ـــ بعد از ناهار بلند شدم که برم و فورد زیر لب گفت، “وایستا، یه خبرهایی دارم که می‌خوام بهت بدم.”

لبخندی زد و پیپش رو روشن کرد. بعدش خواست که به جاش یه سیگار بکشه. یه ته سیگار از تو زیرسیگاری برداشت و روشن کرد. بالاخره حرفش رو زد: “شنیدم که اسکار گرفتی.”

“بله، گرفتم.”
دوباره ته سیگار رو روشن کرد. “من هفت تا برده‌ام.”

چیز خاصی نبود که بتونم به اون بگم بدون این که گستاخانه یا بی‌اهمیت به نظر برسه. در واقع تو اون زمان او سه تا اسکار برای کارگردانی برده بود. اون تو مراسم حاضر نمی‌شد که اسکارهاش رو بگیره.

به هر حال نمی‌خواستم سر یه دونه یا دو تا اسکار باهاش بحث کنم. فورد هر جایزه‌ای که برده رو استحقاقش رو داشته و بعضی وقت‌ها هم به ناحق بهش ندادن.
اون ادامه داد، “یه جایی هست تو مرکز شهر تو هیل استریت بین پنجم و ششم، جاییه که اگه اسکارت رو ببری اونجا و بهشون پونزده سنت بدی، بهت یه فنجون قهوه میدن.”

فکر کنم که منظورش رو گرفتم، ولی چیزی نتونستم بگم. بهترین چیزی که تونستم بگم این بود، “آدرسش رو داری؟”
“نه، ولی اسکارها رو دارم، و هیج‌چیز خاصی برام نیستن. اون چیز خاص که مهمه اینه که کار رو ادامه بدی. و حتی اون مهمترین چیز باشه وقتی که واقعا داری انجامش میدی. خُب؟”
گفتم، “بله، درسته.”
گفت، “تبریک میگم.”
و من گفتم، “متشکرم.”
گفت، “موفق باشی.”
گفتم، “همین‌طور شما.”
و دیگه فرصتی پیش نیومد که با جان فورد دوباره صحبت کنم برای بیست سال.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط