چهارشنبه, می 1, 2024
خانهپارادیزوسه روایت از عدم همکاری توشیرو میفونه و کوروساوا بعد از فیلم...

سه روایت از عدم همکاری توشیرو میفونه و کوروساوا بعد از فیلم «ریش قرمز»

توشیرو میفونه بیش از 160 فیلم بازی کرد که 16 عنوان آن با کوروساوا بود. سه روایت از عدم همکاری توشیرو میفونه و کوروساوا بعد از فیلم «ریش قرمز» (1965) وجود دارد:

❍ روایت کوروساوا: می‌خواستم پرسوناژ دکتر را در مسیری پیش ببرم که خواست میفونه مغایر آن بود و دوست نداشت به ایده من گوش کند. او می‌خواست نقش پرسوناژی را بازی کند که در رأس است. در حالی که من مخلوطی از تیرگی و روشنی می‌خواستم. برای مقبول شدن باید نقص‌هایی هم می‌داشت. برای همین تصمیم گرفتم دیگر با او کار نکنم. وقتی هنرپیشه‌ای طبق پرسوناژ دلخواه خود شروع به بازی می‌کند، یعنی همه چیز تمام شده است.

❍ روایت میفونه: پس از ریش‌قرمز من شرکتی را تاسیس کردم و می‌خواستم فعالش کنم و دیگر فرصت بازی در فیلم‌های او را نداشتم. به هر حال این تصمیم کوروساوا هم بود. منتها فیلم‌هایش هم آن جذابیت‌های آثار قبلی اش را نداشت؛ ضمن این که کار من در آنها دیگر به چشم نمی‌آمد.

❍ روایت تریونو گامی (مشاور کوروساوا در فیلمنامه نویسی): هیدئو اوگانی فیلمنامه‌نویس به کوروساوا گفته بود که تمام نقش پردازی میفونه در ریش قرمز اشتباه بوده است. با اینکه نویسنده رمان ریش قرمز از فیلم تمجید کرده بود و فیلم را نمونه‌ای کامل خوانده بود اما ناگومی می‌گوید که نظر اوگانی باعث شد که کوروساوا برای اولین بار به مهارت و قدرت میفونه شک کند و این اتفاق باعث شد که کوروساوا و میفونه دیگر هیچ‌گاه با هم همکاری نداشته باشند.

— Akira Kurosawa And Toshiro Mifune At The 1960 Venice Film Festival.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط