یکشنبه, آوریل 28, 2024
خانهاخبارسی‌امین دوره جشنواره هات داکس کانادا با مستند کوتاه «شوهر ایران خانم»

سی‌امین دوره جشنواره هات داکس کانادا با مستند کوتاه «شوهر ایران خانم»

به گزارش اخبار، به نقل از وب سایت سی‌امین دوره جشنواره هات داکس کانادا با مستند کوتاه «شوهر ایران خانم»به کارگردانی مرجان خسروی در بخش رقابت فیلم‌های کوتاه بین‌المللی این رویداد در کانادا به نمایش در می آید.
سی‌امین دوره جشنواره هات داکس از تاریخ ۲۷ آپریل تا ۷ می (۷ تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.
جشنواره هات داکس یکی ااز با اعتبار ترین جشنواره‌های بین‌المللی مستند است که در سال ۱۹۹۳ توسط انجمن فیلم مستقل کانادا، تأسیس گردید. هدف این جشنواره، نمایش و حمایت از آثار مستندسازان و ارتقای جایگاه تولید مستند، عنوان شده است.
در این دوره تعداد ۲۱۴ فیلم از ۷۲ کشور در ۴ بخش رقابتی و چندین بخش غیررقابتی دیگر حضور داشته که از میان آنها چهار فیلم منتخب (برندگان جایزه بهترین فیلم مستند بین‌المللی، بهترین فیلم بلند از نگاه تماشاگران، بهترین مستند کوتاه کانادایی و بهترین مستند کوتاه بین‌المللی) بدون نیاز به اکران استاندارد در سینما، واجد شرایط جوایز اسکار ۲۰۲۴خواهند شد.
«شوهر ایران خانم» با الهام و استعاره از رمان «شوهر آهو خانم» علی‌محمد افغانی، راوی زندگی خانواده‌ای از عشایر بختیاری است

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط