دوشنبه, آوریل 29, 2024
خانهنقد و یادداشتنقد فیلم Wingwomen (2023)

نقد فیلم Wingwomen (2023)

اخبار هنری: نقد فیلم Wingwomen (2023) – کارگردان: Mélanie Laurent
فیلمنامه نویس: Cédric Anger، Chris Deslandes
بازیگران: Mélanie Laurent، Adele Exarchapoulos، Isabelle Adjani، Manon Bresch
در اوایل دهه 2000، درست قبل از رونق بزرگ ابرقهرمانی ها، روندی از فیلم های اکشن ساده و قابل هضم وجود داشت که حول یک دوستی مرکزی دوست داشتنی می چرخید. فرشتگان چارلی ، ظهر شانگهای ویازده اوشن همه بخشی از آن بودند اکنون، در سال 2023، خود را در انتهای دیگر رونق ابرقهرمانی می یابیم. همانطور که بازده باکس آفیس در حال کاهش استمارول و به نظر می‌رسد که مخاطبان عام در حال حرکت از رویه اقتباس‌های کمیک هستند، Wingwomen نگاهی به روندی که همه ما پشت سر گذاشته‌ایم می‌اندازد.
Wingwomen با یک سکانس ساده از دو قهرمان ما در چیزی که به عنوان یک ماموریت آموزشی در نظر گرفته می شود، شروع می شود. برای چه، هرگز به صراحت به ما گفته نمی شود. کارول (ملانی لوران) نیمه آرام‌تر، هم سطح‌تر و متمرکزتر این دو نفر است، در حالی که الکس (آدل اگزارکاپولو) مردی است که هرگز از دست نمی‌دهد، حتی اگر ذهنش درگیر آخرین مرد زندگی‌اش باشد که او را شبح کرده است. . ارتشی از پهپادهای نظامی آن‌ها را در جنگل تعقیب می‌کنند – کارول یک موتور چهارچرخ را می‌راند در حالی که الکس از پشت شلیک می‌کند، و مطمئن است که بی‌ثباتی زندگی عاشقانه‌اش را در سرتاسر بازگو می‌کند.
کمپینگ و جذاب است، اما به یک دلیل خوب نیز بسیار قابل تماشا است…
از لحظه ای که Wingwomen شروع به کار کرد، کاملاً واضح است که یکی از جنبه های آن بسیار نویدبخش است. در کارول و الکس، ما دو سرنخ داریم که احساس می‌کنند آدم‌های واقعی هستند و طوری با یکدیگر تعامل می‌کنند که تسلیم نشدن در برابر جذابیت‌هایشان را سخت می‌کند. آن‌ها در موقعیتی خارق‌العاده هستند، اما می‌توانند به همین راحتی دیواری را با هم نقاشی کنند و تماشای آن به همان اندازه جذاب خواهد بود.
کهن الگوهای شخصیت آنها به لورل و هاردی می رسد – یکی سازماندهی شده و دیگری اساساً آشفته است. این همان پویایی است که فیلم ها دوست دارندساعت شلوغی وسلاح کشنده چنین روابط خاطره انگیزی با. Wingwomen آن را در جهتی کمی متفاوت پیش می‌برد، مسیری که بیشتر به براندازی انتظارات و ایجاد اتکا به یکدیگر در طول مسیر توجه دارد. کارول مشکلاتی را تجربه می کند که برای الکس طبیعی تر است و الکس بهترین فرد ممکن برای کمک به او برای حل این مشکلات است. کارول در حال گذراندن چیزی نیست که الکس مجبور نباشد یاد بگیرد چگونه با خودش کنار بیاید، اغلب فقط برای زنده ماندن از زندگی پرمشغله ای که دارد. عنصر تاثیرگذار همه چیز این است که علیرغم اینکه رابطه نامرتب است، هدفی فداکارانه در این رابطه به الکس می دهد. آنها بیش از آنچه که هر یک از آنها می دانند به یکدیگر نیاز دارند، و سخت است که با آن احساس گرما نکنید وقتی شخصیت ها بسیار معتبر هستند.
متأسفانه، همانطور که روایت باز می شود و ما بیشتر در مورد دنیایی که این دو در آن قرار می گیرند یاد می گیریم، به سرعت احساس می کنیم که در واقع کمتر یاد می گیریم. خیلی زود، کارول و الکس تصمیم می گیرند که چیزی بیشتر از زندگی عادی نمی خواهند. این یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های فیلم است، زیرا تا آن زمان کاملاً واضح است که این دو شخصیت قلب و روح Wingwomen هستند . دیدن اینکه آنها در حال گذار به زندگی عادی با هم هستند بسیار جذاب خواهد بود.

به‌جای غواصی بیشتر در این دو شخصیت، ما فقط با نقاط داستانی بیشتر و بیشتری آشنا می‌شویم که فقط به خاطر تسهیل سکانس‌های اکشن متوسط هستند. مفاهیم فوق‌العاده‌ای وجود دارد که معرفی می‌شوند و بلافاصله رها می‌شوند – مانند یک پناهگاه ایمن با اسکن شبکیه چشم در جنگل که با محیط اطراف خود ترکیب می‌شود، زیرا آینه بزرگی است که آنها می‌توانند از آن ببینند اما هیچ‌کس نمی‌تواند آن را ببیند. از نظر بصری جذاب است، اما می‌آید و می‌رود بدون اینکه اثری از خود برجای بگذارد یا توضیحی به او داده شود. این در مورد همه چیزهایی که خارج از داستان اصلی است، که فقط غنای دوستی کارول و الکس با یکدیگر است، صدق می کند.
همانطور که Wingwomen از منظر روایی فیلمی دو نیمه است، از منظر تکنیکی نیز یکی است. برخی از فیلمبرداری آن زیبا است و تعدادی نما وجود دارد که یادآور فیلم هایی مانندانگل . در آن لحظات، همه چیز در کنار هم قرار می‌گیرد تا تصویری بصری ایجاد کند که به همان اندازه که دیالوگ پرکننده صحنه می‌تواند امیدوار باشد، داستان را بازگو می‌کند. سپس لحظاتی پیش می‌آید که به جای آن احساس می‌شود که صفحه‌نمایش مملو از وسایل یکبار مصرف است. یک مثال در طول یک سکانس موزیکال موقت است که باز هم می‌آید و می‌رود بدون اینکه چیزی برای درج آن توجیه کند.

حمید تورانپور

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط