شنبه, آوریل 27, 2024
خانهاخباربزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره بلگراد صربستان

بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره بلگراد صربستان

اخبار هنری: جشنواره بلگراد بزرگداشت اصغر فرهادی را همراه با مراسم اهدای جایزه Victor Award به این سینماگر ، درصربستان برگزار کرد.
به گزارش اخبار هنری ،فستیوال فیلم بلگراد هر سال در مراسم بزرگداشتی، جایزه ای با عنوان victor Award به یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان معاصر جهان اهدا می کند که در این دوره  جایزه به  اصغر فرهادی اهداء شد.
در کنار برگزاری این مراسم اهدای جایزه فیلم هایی از این فیلمساز ایرانی نیز به نمایش درآمد.
فستیوال بین‌المللی فیلم بلگراد که اسفندماه پنجاه و دومین دوره آن برگزار کرد، در خبری این رویداد ذر خصوص  سینمای فرهادی عنوان شده است: «فیلمنامه‌های او حاوی مطالعات عمیق جامعه‌شناختی، روان‌شناختی و فلسفی درباره مشکلات عمومی و جهانی ست . فیلم‌های فرهادی به دلیل تمرکز بر شرایط انسانی و همچنین توصیف داستان‌های درونی و چالش‌برانگیز در جهان شهرت یافته‌اند.
این جایزه پیش از این به گوستا گاوراس، الکساندر سوخورف،کارلوس سائورا،جان مالکویچ، امیر کوستاریتسا،ریچارد دریفوس و …تعلق گرفته است.»
اصغر فرهادی در دی ماه نیز به عنوان رئیس هیأت داوران فستیوال Les Arcs در فرانسه حضور داشت.
در مراسمی دیگری  جایزه سینماتک کشور صربستان نیز به فرهادی تقدیم شد.
فرهادی این روزها مشغول آماده سازی مقدمات ساخت دهمین فیلمش در آمریکاست

حمید تورانپور

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط