شنبه, آوریل 27, 2024
خانهپارادیزوپیر پائولو پازولینی: نفرت از پدر را قوی‌تر از علاقه به مادر...

پیر پائولو پازولینی: نفرت از پدر را قوی‌تر از علاقه به مادر دیدم

نفرت از پدر را قوی‌تر از علاقه به مادر دیدم. رابطهٔ پسرها با مادرشان، رابطه‌ای تاریخی نیست، بلکه رابطه ای است صرفا درونی و خصوصی، که از تاریخ فراتر می‌رود، وبنابراین از نظر ایدئولوژیک بی‌ثمر است. در حالی‌که عشق و نفرتی که میان پدر و پسر هست، تاریخ را به پیش می‌برد… می‌دانم که نسبت به مادرم احساسات عمیقی دارم و همه کارهایم از این عشق مایه گرفته است، اما این پیوند در ژرفای وجودم خانه دارد و از دسترس تاریخ بیرون است. در حالی‌که همه ابعاد ایدئولوژیک و فعال و عملی در کار و منش من در کشمکش با پدرم شکل گرفته است.

❍ اگر پسر جوانی با خاستگاه خرده پرولتری و بدون تاثرات بورژوایی بفهمد مادرش فاحشه است، به او ساعت طلا می‌دهد تا با او بخوابد. اما با تربیت خرده بورژوایی ضربه می‌خورد و کارش به مرگ و افسردگی و سقوط می‌انجامد. چراکه بورژوازی روح را که مقوله‌ای متعالی است، با وجدان تاخت زده است، و وجدان هم موضوعی اجتماعی و دنیوی به حساب می‌آید.

— Pier Paolo Pasolini Directing His Mother Susanna Pasolini In ‘The Gospel According to Matthew’ (1964).

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط