پنج‌شنبه, می 2, 2024
خانهپارادیزوبهرام بیضایی - مجلس ضربت زدن

بهرام بیضایی – مجلس ضربت زدن

اخبار هنری: من کجا هستم؟ حقیقت من کجاست؟ شما مرا از من گرفتید. خیالات خود را به من چسباندید. خون از شمشیرم چکاندید و سرهای دشمنان به تیغ ذوالفقارم بریدید! درِ شهر علم‌ام خواندید و از آن به درون نرفتید! شما با من چه کردید؟ وای بر آن‌که برده کند، و آن‌که بندگی خواهد! وای بر آن‌که نام و خون کسی را نان و آب خود کند! شما با من چه کردید؟ سوگند خوردید به فرق شکافتهٔ من برای رواج سکه‌های قلب‌تان!

ای رگ گردن برآورده؛ گردن زدن آیین کردی تا گردنت نزنند! ای بالانشین، که حیا افکندی، دور نیست که افکنده شوی! و ای ستمبَر، که در مظلومیتِ خویش پنهانی، تا کی ثنای ستمگر؟ ای زادهٔ دروغ و بالیده در ریا، به شمار بارهایی که به نام‌ام سوگند خوردی برای فَریفتن خویش و دیگری و من و خدا، به همان شمار دانستم و به روی‌ات نیاوردم؛ شرمی از فردا کن که آینه روبه‌روی‌ات گیرند. ذوالفقار این است، نه تیغ دو دم! آنها که خود را به من می‌بندند، کاش آزادم کنند از این بند!

شما با من چه کردید؟ ای شما که دوست‌داران منید! من کجا هستم؟ بر صحنهٔ شما حقیقت من کجاست؟

 

سینما پارادیزو

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط