شنبه, می 4, 2024
خانهپارادیزوپارادیزو: اَلیسِن ناستِزی

پارادیزو: اَلیسِن ناستِزی

اخبار هنری: می‌خواهیم به سموئل بکت، شمایل جنبش آوانگارد قرن بیستم، تبریک تولد بگوییم اما احساس می‌کنیم خودش با این کار مخالف باشد. کلام بکت ضربه‌هایی نرم به قلب آدم می‌زند ـــ کلامی که نشان از خُلق تنگی والا دارد، هماره تلخ و گزنده است و یک دم بدبینی را کنار نمی‌گذارد. رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس ما حرف‌های زیادی دربارۀ معناباختگیِ زندگی امروز و سرشتِ توأمان خنده‌آور و غمناک هستی بشر داشت. پس بیایید زادروز بکت را با مرور افکار او دربارۀ ملال و رنجِ بودن گرامی داریم و از مجموعه آثار وسیع او سخن‌هایی گلچین کنیم:

❍ گناهی جز گناهِ به دنیا آمدن نیست.

❍ روی زمین هستی. این درد دوا ندارد.

❍ آفتاب برآمد و بر چیزهایی تابیدن گرفت که هیچ یک تازه نبود: راه دیگری نداشت.

❍ وجودم معما می‌شود. این واپسین مرحله است.

❍ خوش ندارم باقیِ عمر را صرف نوشتن کتاب‌هایی کنم که هیچ‌کس‌شان نخواهد خواند. گمان نکنید رغبتی به نوشتن چنین کتاب‌هایی دارم.

صالح نجفی

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط