سه‌شنبه, آوریل 30, 2024
خانهسردبیرپروانه و مگس،آینه زشتی و زیبایی

پروانه و مگس،آینه زشتی و زیبایی

اخبار هنری: پروانه و مگس، حشراتی هستند که در عالم مخلوق به گردشند. هر کدام شان بالی دارند برای پرواز. بال یکی رنگارنگ و زیبا، بال دیگری بی رنگ و شفاف.  هر دو برای طلب روزی به پرواز در می آیند و آنچه می خواهند به کف می آورند. پروانه روی گل می نشیند و شیره آن را می نوشد و مگس از کثافات و لاشه ها ارتزاق می کند.
هیچ پروانه ای دیده نشده که بر کثافتی یا لاشه ای بنشیند، اگر بنشیند که نمی نشیند، برخلاف خلقت و ذائقه خود رفتار کرده.
هیچ کس نیز از دیدن مگس روی کثافات و لاشه ها تعجب نمی کند، اگر غیر از این ببیند متعجب می شود.
این دو حشره هر دو مخلوق هستند، اما در خلقت کاملاً متفاوتند، یکی تمیز خوار، دیگری کثیف خواه است.
در عالم آدمیان، برخی از آدم ها پروانه صفت زندگی می کنند، بعضی نیز مگس وار روزگار می گذرانند. آدمیانی که خلق و خویی خدایی دارند و انسانی می اندیشند، مانند پروانه های زیبا و فریبا، فقط دنبال خوبی ها بوده و روی گل های خوشرنگ و خوشبو می نشینند.
این گروه از مردم، فقط خوبی های دیگران را می بینند و چشم روی بدی های شان می بندند. گروه دیگر مانند مگس، هر جا لاشه ای یا کثافتی یافتند، با شوق زیاد به سمت آن شیرجه می روند! مگس واران، فقط بدی های مردم را دیده و مدام زبان شان را در کثافات فرو برده و لذت می برند. پس از آنکه از کثافت متمتع شدند، سعی دارند دیگران را نیز آلوده کنند.برای همین مدام این سوی و آن سوی کثافت پراکنی می کنند.
دنیا را باید درهم دید، هم بدی دارد و هم خوبی. میان انسان ها نیز خوب و بد وجود دارد. از آدمیان، هم کار خوب سر می زند و هم کار بد. پروانه صفتان همواره خوبی دنیا و مردم را می بینند، اما مگس واران فقط بدی ها و کردارهای زشت به چشم شان می آید!
امروزه با گسترش اینترنت و باز شدن فضاهای مجازی، موقعیتی برای مگس اندیشان پیش آمده تا زشتی ها را منتشر کنند. این گروه تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا خوبی ها را با کثافت بدی آلوده کنند.
هدف آنان بردن جامعه به سوی بی ایمانی، بی وطنی و دوری از انسانیت است. کار اینان از مگس بسیار بدتر است، مگس طبق غریزه از کثافت و لاشه ارتزاق می کند و کاری به گل و زیبایی ندارد، اما مگس واران در پی این هستند تا زیبایی ها را زشت جلوه دهند.
پروانه و مگس در عالم خلقت کاری به یکدیگر نداشته و سعی در تغییر هم ندارند، اما مردم مگس وار تمام تلاش شان این است تا خلق پروانه صفت را مانند خود به مگس تبدیل کنند!
سید رضا اورنگ

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط