سه‌شنبه, می 14, 2024
خانهاخبار ویژهپوستر هفتاد وپنجمین دوره جشنواره فیلم کن با تصویری از جیم کری...

پوستر هفتاد وپنجمین دوره جشنواره فیلم کن با تصویری از جیم کری در اثر سینمایی «نمایش ترومن» رونمایی شد.

اخبار هنری: پوستر یکی از بزرگ‌ترین‌ و معتبرترین جشنواره های سینمایی جهان درحالی رونمایی شده که هنوز رئیس هیات داوران این‌ دوره معرفی نشده است.
برخی گمانه‌زنی‌ها از انتخاب اصغر فرهادی برای دبیری هفتاد وپنجمین دوره این رویداد سینمایی حکایت دارد.
در این دوره از جشنواره کن، فیلم «برادران لیلا» سومین ساخته سعید روستایی در بخش رقابتی حضور دارد.
پوستر جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ با تصویری از «جیم کری» با الهام از فیلم «نمایش ترومن» منتشر شد و او را در حال بالارفتن از پله‌ها و لمس‌کردن آسمان به تصویر کشیده است.
جشنواره فیلم کن با انتشار پوستر امسال این رویداد سینمایی آورده است: «بحران آب و هوا، بلایای انسانی و درگیری‌های مسلحانه … دلایل نگرانی‌ها متعدد است. مانند سال ۱۹۳۹ و ۱۹۴۶، جشنواره بار دیگر بر این اعتقاد راسخ خود تأکید می‌کند که هنر و سینما جایی است که تفکر و تجدید جامعه آشکار می‌شود. با این حال، جشنواره همچنان به تعهد خود از ابتدای تاسیس که در ماده یک قوانین آن تصریح شده است، وفادار می‌ماند: «هدف جشنواره بین‌المللی فیلم کن، با روحیه دوستی و همکاری جهانی، نمایش فیلم‌های باکیفیت به نفع تکامل هنر سینماست.»
فیلم «نمایش ترومن» اثر «پیتر ویر» و «اندرو نیکول» (۱۹۹۸) بازتابی مدرن از غار افلاطون است و این صحنه تعیین‌کننده فیلم، بینندگان را ترغیب می‌کند که نه‌تنها مرز بین واقعیت و بازنمایی آن را تجربه کنند بلکه در مورد قدرت تخیل نیز تامل کنند. همان طور که ترومن هنگام برخاستن از دروغ فرار می‌کند، جشنواره کن با فرش قرمز صعودی معروف خود، حقیقت هنرمندان را هنگام ورود به تئاتر به مخاطبان ارائه می‌دهد.
هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ می (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد ماه) به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط