سه‌شنبه, آوریل 30, 2024
خانهاخبارپیش بینی 12 فیلم پرفروش سال 2020

پیش بینی 12 فیلم پرفروش سال 2020

اخبار هنری: سال ۲۰۲۰ رسما آغاز شده و چه سال آرام و ساکتی هم بنظر می‌رسد ، بر خلاف تمام سال های دهه ی ۲۰۱۰-۲۰۱۹ که هر سال تعدادی ابر بلاک باستر عظیم وجود داشت ، در سال ۲۰۲۰ احتمالا باید شوکه بشیم اگر فیلمی بتونه یک میلیارد دلار فروش جهانی داشته باشه ، اما بهرحال ، من با توجه به انتظارات ، عملکرد قسمت های قبلی و وضعیت و موقعیت و هایپ فعلی مردم جهان ، به عنوان یک خوره ی باکس افیس ، قصد نوشتن یک مقاله ، از پیش بینی خودم از آثار پرفروش سال ۲۰۲۰ دارم ، این شما و این هم پیش بینی ۱۲ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۰ ، امیدوارم دقیق همین در بیاد تا پایان سال .

12-Kong Vs Godzilla

پیش بینی فروش داخلی : حدود ۲۰۰ میلیون

پیش بینی فروش خارجی : حدود ۳۰۰ میلیون

پیش بینی فروش جهانی کلی : حدود ۵۰۰ میلیون

خیلی میشد امید داشت این اثر به یک بلاک باستر فوقالعاده عظیم تبدیل بشه و حتی فروشی ۷۰۰-۸۰۰ میلیونی در سراسر جهان تجربه کنه اما بعد از شکست فاجعه بار گادزیلا : پادشاه هیولا ها ، خیلی نمیشه امید داشت که کراس اور نهایی ماسنترورس چیز عظیم و رکورد شکنی از آب در بیاد . برای فیلم در بهترین حالت ممکن عملکردی طرف کنگ : جزیره ی جمجمه یا گادزیلا ۲۰۱۴ پیش بینی میشه . و دلیل اینکه احتمالا از گادزیلا : کینگ او د مانسترز بیشتر میفروشه ، ایده ی جالب کلی نبرد کینگ کنگ و گادزیلا هست .

11-Birds Of Prey

پیش بینی فروش داخلی : حدود ۲۵۰ میلیون

پیش بینی فروش خارجی : حدود ۳۵۰ میلیون

پیش بینی فروش جهانی کلی : حدود ۶۰۰ میلیون

فیلم جوخه ی خودکشی در سال ۲۰۱۶ علیرغم نقد های سطح پایین ،به دلیل به سینما آوردن کرکتر جوکر پس از ۸ سال ، و درجه سنی PG-13 موفق شد فروش داخلی ۳۲۵ میلیونی و فروش جهانی ۷۴۵ میلیونی داشته باشه ، اینبار با هارلی کویین و رفقاش ، نه کرکتر جوکر هست و نه درجه سنی PG-13 ، پس کارش اینبار سخت تره ، ضمن اینکه به صورت کلی هم تریلر های فیلم به اندازه ی جوخه ی خودکشی هایپ کننده نبودن ، اما همچنان فیلم دارای مارگو رابی در نقش هارلی کویین هست که خودش به محبوبیت چشمگیری در چند سال گذشته دست پیدا کرده ، و با اینکه بنظر میرسه این فیلم شاید حدود ۱۰۰-۱۵۰ میلیون کمتر از جوخه ی خودکشی فروش کنه ، اما همچنان فروش موفقی خواهد داشت .

10-Onward

پیش بینی فروش داخلی : حدود ۲۷۵ میلیون

پیش بینی فروش خارجی : حدود ۳۷۵ میلیون

پیش بینی فروش جهانی کلی : حدود ۶۵۰ میلیون

پیکسار تنها کمپانی فعلی هالیووده که قادر به تولید بلاک باستر های پرفروش کاملا اوریجینال هست و این رو با آپ(۷۳۵ میلیون) ، اینساید اوت(۸۶۰ میلیون) ، کوکو(۸۰۸ میلیون) ، فایندینگ نیمو(۹۵۰ میلیون) و… بار ها ثابت کرده ، پیکار نیازی به یه فرانچایز طولانی مدت و تریلر های هایپ کننده نداره بلکه اکثر آثارش با افتتاحیه های عادی و معمولی و اما به کمک کم افتی شدید به فروشی عظیم در نهایت دست پیدا میکنن .

منتها انوارد از لحاظ داستانی کمی ساده تر و بی ریسک تر از چند اثر اوریجینال قبلی پیکسار بنظر می‌رسد ، اما همچنان از لحاظ بصری وحشتناک زیبا بنظر می‌رسد ، بهرحال بنظر میرسه این فیلم فروشی کمتر از چند اثر اوریجینال قبلی پیکسار داشته باشه اما همچنان فروش بسیار موفقی رو تجربه کنه

9-Tenet

پیش بینی فروش داخلی : حدود ۴۰۰ میلیون

پیش بینی فروش خارجی : حدود ۳۰۰ میلیون

پیش بینی فروش جهانی کلی : حدود ۷۰۰ میلیون

اثار اوریجینال کریستوفر نولان هم خودشون ، بنا به دلیل اسم کریستوفر نولان و نقد های خارقالعاده معمولا به بلاک باستر های موفق تبدیل می‌شوند ، فروش آنها معمولا بین ۵۰۰-۸۰۰ میلیون دلار است ، دانکرک(۵۲۵ میلیون) ، اینتراستلار(۶۷۷ میلیون) و اینسپشن(۸۲۵ میلیون) رو به عنوان سه اثر اوریجینال کریستوفر نولان در نظر بگیرید ، تنت قطعا عملکردی ما بین همین آثار خواهد داشت ، حالا اینکه نزدیک تر به دانکرک خواهد بود یا اینسپشن بین آثار اوریجینال کریستوفر نولان باید دید ، اما فعلا ، جهت در نظر گرفتن حد وسط رو به بالا ، ۷۰۰ میلیون برای این اثر پیش بینی می‌کنیم .

8-Mulan

پیش بینی باکس افیس داخلی : حدود ۲۰۰ میلیون

پیش بینی باکس افیس خارجی : حدود ۵۵۰ میلیون

پیش بینی فروش جهانی کلی : حدود ۷۵۰ میلیون

مولان احتمالا یکی از آن آثاری می‌شود که به کمک فروش خارجی بسیار عظیم به فروش جهانی بسیار موفقی دست پیدا می‌کند ، این فیلم از تریلر اول روی بازار چین سرمایه گزاری کرد و بنظر میرسه در فیلم هم شاهد فرهنگ و آداب و نمایش دادن ملت چین و نبرد های سبک چینی خواهیم بود ، تریلر های فیلم به شدت مشابه برخی آثار کره ای و چینی بودند ، از طرفی خیلی از مردم دیگر نقاط دنیا نیز با انیمیشن مولان نوستالژی دارند ، و به یقین شاهد یک اثر موفق از لحاظ مالی خواهیم بود .

7-Soul

پیش بینی فروش داخلی : حدود ۳۰۰ میلیون

پیش بینی فروش خارجی : حدود ۵۰۰ میلیون

پیش بینی فروش جهانی کلی : حدود ۸۰۰ میلیون

اگر انوارد کمی اثر ساده و بدون ریسک بنظر میرسه ، سول دقیقا ما رو به یاد اینساید اوت و آپ و آن دسته آثار وحشتناک متفاوت و اتمسفری و همه پسند و خاص و منحصر به فردی میندازه که فقط پیکار میتونه بسازه ، آثاری مثل توی استوری ، اینساید اوت ، آپ و وال ای و… و سازنده ی این اثر هم سازنده ی انیمیشن شاهکار اینساید اوت بوده ، و تریلر اثر هم به شدت هایپ کننده بود برای اکثر مردم ، و احتمالا با فیلمی با فروشی مانند اینساید اوت (۸۶۰ میلیون) یا حداقل کوکو(۸۰۸ میلیون) طرف خواهیم بود .

6-ETERNALS

پیش بینی فروش داخلی : حدود ۳۲۵

پیش بینی فروش خارجی : حدود ۵۲۵ میلیون

پیش بینی فروش جهانی کلی : حدود ۸۵۰ میلیون

از طرفی ، ما اطلاعات زیادی از این فیلم و اتمسفر و سبک و کرکتر ها و داستان آن نداریم ، برای همین خیلی برای پیش بینی زوده ، اما دنیای سینمایی مارول همیشه ثابت کرده در باکس افیس با اختلاف از پیش بینی ها فراتر ظاهر میشه ، از گاردینز او د گلکسی تا اونجرز : اندگیم ، از بلک پنتر تا کاپیتان مارول ، از اسپایدرمن : هومکامینگ تا اسپایدرمن : فار فرام هوم و ایرون من ۳ ، اکثر آثار ام سی یو واقعا به نسبت چیزی که انتظار داشتیم خیلی بیشتر فروش داشتن ، پس نمیشه بگیم زیاده روی ، اگر فروشی در حدود ثور : رگنوراک(۸۵۴ میلیون) برای فیلم اترنالز در نظر بگیریم .

5-No Time To Die

پیش بینی فروش داخلی : حدود ۳۰۰ میلیون

پیش بینی فروش خارجی : حدود ۵۸۰ میلیون

پیش بینی فروش جهانی : حدود ۸۸۰ میلیون

اخرین حضور دنیل کریگ در نقش ۰۰۷ هم قطعا یکی از ۵ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۰ خواهد بود ، اما بعد از ناامیدی شدید اسپکتر ، خیلی ها از فرانچایز جیمز باند زده شدن ، و یادمون نره بر خلاف فروش میلیاردی اسکای فال ، اسپکتر هم حدود ۸۸۰ میلیون دلار فروش کرد و افت قابل توجهی داشت ، این فیلم احتمالا عملکردی نزدیک تر به اسپکتر خواهد داشت تا اسکای فال ، خصوصا اینکه توی لیست های اتم و فاندانگو تیکتس نیز جزو ۳ اثر مورد انتظار سال نبود .

4-Fast And Furious 9

پیش بینی فروش داخلی : حدود ۱۹۰ میلیون

پیش بینی فروش خارجی : حدود۷۱۰ میلیون

پیش بینی فروش جهانی کلی : حدود ۹۰۰ میلیون

فرانجابز سریع و خشن از زمان اکران خشن ۷ (۱/۵۱۶ میلیارد) به شدت اوج گرفت ، و اما از بعد از آن به شدت در حال افت است ، به گونه ای که سرنوشت آتشین فروشی ۱/۲۳۵ میلیونی داشت و به نسبت خشن ۷ خیلی کمتر فروخت ، هابز و شاو نیز علیرغم داشتن دو کرکتر محبوب و تاپ این فرانچایز و همچنین داستن تمام المنت های این فرانچایز ، تنها ۷۶۰ میلیون فروش کرد . دلیل این موضوع عدم علاقه کندی مردم امریکای شمالی به فرانچایز است ، اگرچه احتمالا سریع و خشن ۹ به نسبت سرنوشت آتشین فروش کمتر خواهد داشت و شاید به یک میلیارد هم نرسد ، اما چین همچنان پشت این اثر است و اینبار بر خلاف هابز و شاو ، رقابت کمتری دارد .

3-Black Widow

پیش بینی فروش داخلی : حدود ۴۰۰ میلیون دلار

پیش بینی فروش خارجی : حدود ۶۰۰ میلیون

پیش بینی فروش جهانی نهایی : حدود ۱ میلیارد

فیلم بعدی دنیای سینمایی مارول که از ابتدا به عنوان یک فیلم جنایی/جاسوسی معرفی شد ، پس از سال ها انتظار بالاخره یکی از محبوب ترین کرکتر های مارول در حال گرفتن فیلم اختصاصی خود است ، فیلمی که همه ی هواداران از زمان اونجرز ۱ علاقه به دیدن آن داشتند ، اسکارلت جوهرنسون نیز برای اسباب نقش برگشته و البته تریلر فیلم هم بسیار با واکنش های مثبت و هایپ بالا رو به رو شد ، اگر کاپیتان مارول به عنوان یک فیلم اختصاصی پیش درآمد از یک کرکتر ناشناس و تریلر های نه چندان خارقالعاده موفق به فروش ابر موفق ۱/۱۲۸ میلیاردی جهانی و ۴۲۶ میلیونی داخلی می‌شود ، پس بلک ویدو نیز می‌تواند .

2-Wonder Woman 1984

پیش بینی فروش داخلی : حدود ۴۵۰ میلیون

پیش بینی فروش خارجی : حدود ۵۵۰ میلیون

پیش بینی فروش جهانی کلی : حدود ۱ میلیارد

فیلمی که پیش بینی می‌کنیم دومین فیلم پرفروش سال باشد ، دنباله ی فیلم موفق واندروومن که در سال ۲۰۱۷ موفق شد ۸۲۲ میلیون دلار فروش جهانی و ۴۱۲ میلیون فروش داخلی داشته باشد و از آن فیلم هایی بود که بخش بیشتر فروشش در امریکای شمالی بود ، نه خارج از امریکا ی شمالی . این فیلم نیز با تریلر خوبی به استقبال بینندگان آمد و هایپ برای آن به شدت بالاست و خصوصا که ۳ سال پس از قسمت اول اکران می‌شود و تیم بازیگری و کارگردان قسمت اول را نیز دارد ، بهرحال باید دید دنباله ی نخستین فیلم مونث محور کمیک بوکی موفق سینما ، چگونه ظاهر می‌شود .

1-Minions : Rise Of Gru

پیش بینی فروش داخلی : حدود ۳۰۰ میلیون

پیش بینی فروش خارجی : حدود ۷۵۰ میلیون

پیش بینی فروش جهانی نهایی : حدود ۱/۰۵ میلیارد

و اما فیلمی که احتمالا پرفروش ترین فیلم سال خواهد بود ، بله ، پس از ۵ سال صبر و هایپ ، دنباله ی انیمیشن ابر موفق مینیون ها (۱/۱۵۹ میلیارد) بالاخره اکران می‌شود . فرانچایز من منفور نیز فیلم به فیلم محبوب تر و مشهور تر شد ، من منفور ۲ ، ۹۷۰ میلیون فروش جهانی داشت و من منفور ۳ از آن پیش گرفت و ۱/۰۳۵ میلیارد فروش جهانی داشت ، علت اصلی محبوبیت این فرانچایز خود مینیون ها هستند ، نخستین فیلم اختصاصی آنها ۱/۱۵۹ میلیارد دلار فروش جهانی داشت!!!! پس قسمت دوم مینیون ها ، پس از ۵ سال هایپ ، پتانسیل تبدیل شدن به پرفروش ترین فیلم فرانچایز و عبور از مینیون ها را هم دارد ، اما برای محافظه کاری میگوییم شاید کمی کمتر بفروشد ، اما بهرحال احتمالا پرفروش ترین فیلم امسال ، انیمیشن مینیون ها : ظهور گرو خواهد بود .

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط