یکشنبه, آوریل 28, 2024
خانهگفتگوگفتگوی ناصر تقوایی با امیر پوریا - فیلم‌نامه‌ کاغذ بی‌خط

گفتگوی ناصر تقوایی با امیر پوریا – فیلم‌نامه‌ کاغذ بی‌خط

جامعهٔ روشنفکر معترض در مملکت ما معمولا مردانه بوده، که آن‌هم به دلیل محدودیت‌ها و بگیر و ببندهای سیاسی، در هیچ دوره‌یی، آن‌طور ‌که باید فراگیر نشد. اما در دو دههٔ اخیر میدان به دست زن‌های ما افتاده، همان دگرگونی که در مدرسهٔ باغ فردوس به اولین نمونه‌های آن برخوردم. زن ایرانی در مقابل فشارهای اجتماعی به ظاهر اخلاقی که می‌خواهد دوباره او را به داخل خانه براند، سخت مقاومت کرده، به صبر و سکوت مردانه تن نداده و برای دفاع از حقوق خودش ناچار به عرض اندام شده، و از شرایط سرکوب هم سربلند بیرون آمده. هم در عرصهٔ روشنفکری و هم در عرصهٔ هنر، در تاریخ ادبیات کهنسال ما جای زن‌ها خالی است، اما ادبیات معاصر کم‌کم دارد به قبضه‌ی آنها درمی‌آید. یا مثلا در نقاشی، همان چند نمونهٔ ساده از کار زن‌های نقاش که در فیلم «کاغذ بی‌خط روی» دیوارها بود یادت هست؟

همهٔ این‌ها تلنگری بود به من که دنبال یک زن ناراضی امروزی که شجاعت مکاشفه را دارد بروم توی یک خانوادهٔ روشنفکر، که به نظر می‌آمد نسل آنها در جامعهٔ ما منقرض شده.

اخبار هنریhttps://artnewspress.com
با استعانت از خداوند متعال و جمعی از دوستان هنر سینما، اولین پایگاه خبری سینمایی چند زبانه ، در اسفند 97 به صورت آزمایشی و در تاریخ 4 اردیبهشت 98 مصادف با نیمه شعبان و میلاد مهدی (عج) افتتاح و تامین محتوا گردید. هدف از افتتاح این پایگاه خبری ایجاد تعامل بین فرهنگ کشورها و دوستداران و علاقه مندان اخبار سینما، اطلاع رسانی جشنواره ها و فستیوال‌های سینمایی در ایران و جهان می باشد ، ما و تیم خبری بر این باور هستیم هنر مرز نمی‌شناسد،
اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

مطالب مرتبط